ustabil drift af fuld bro DC / DC-konverter

D

darla1

Guest
Kære alle

venligst mit spec og problemet og foreslå mig, hvor jeg tager fejl ...

1.indgangsspænding 120VDC
2.output spænding 15VDC
3.Udgangsstrøm 30A
4.toplogy FULL BRIDGE DC / DC CONVERTER
5.switchng frekvens 100kHz
6.kontroltype peak nuværende tilstand kontrol ved hjælp UCC28083 TI IC

her Jeg bruger TL431 for feedback ved hjælp compenstion ......

PROBLEM ..

Jeg har testet MIN kredsløb med indbygget LOAD OPRINDELIGT VAR ustabil, men efter SKIFTENDE KOMPENSATION blev det stabile.

EFTER FØLGENDE I FORBINDELSE DC / AC inverter TIL MIN DC / DC CONVERRTER, NOW dette igen ustabil
dvs. pulser der kommer fra PWM IC er vibrerende i DC / DC-afsnittet og transformer bølge også .... så jeg ændret kompensation og 90% af ustabile borte, men stadig 10% der ikke kan nogen fortælle mig, hvordan man fjerner 10% ustabil.

tak

Som sædvanlig at opnå bedre hjælpe post kredsløbet skematisk og komponent værdi, så kan vi gå dybeste ind i problemer.

Farvel
Powermos

hej alle

venligst min skematisk og kan nogen fortælle

hvad der sker, når DC / AC inverter tilsluttet DC / DC kredsløb dvs tilkoblingsfunktionerne hyppigheden af DC / DC er 100kHz og DC / AC luftfartsselskab er 20 kHz og drift er 50Hz.

darla

Den jitter du kigger på, er synlige på grund af
1.Den rundstyringssendere nuværende truffet af dit indlæg dc-dc skaber en spænding rundstyringssendere på produktionen af
1. DC-DC på grund af hvor din
1. DC-DC gør fortsat korrektion at opretholde udgangsspænding på regulering.
2.Dit output inductor værdi ser højere til mig,
skal du kontrollere beregningerne igen (som du arbejder i fuld bro døde band er meget mindre) dette vil hjælpe dig med at øge din loop svar.
3.Prøv at sætte en post LC filter (ved indlæsning af post DC-DC-konverter) c bør store elektrolytkondensatorer såsom 330uF til 220uF.Tilføjes efter 22 minutter:Læs venligst POST DC til DC som post Dc til AC i mit tidligere svar

daer rvionics

tak for dit svar ...

Bemærk, at min o / p inductor er 45uH kun ved mistakey det var der i Skema.se min bølgeformer også ..... L er 470UF

tak

darla
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Den bølgeform teksten ikke fortælle om eventuelle forskelle i driftsforhold mellem de to målinger.

Kære FVM

Du kan iagttage den grønne farve bølgeform er bøjende i figur 2, og det er lige i figur 1 er dette ændrer regelmæssigt ..........

darla

Hej,
Er de skiftende hældning blot på grund af restrisikoen 50/60 Hz rundstyringsteknik, der er rippling gennem spor ved lave frekvenser den rundstyringssendere størrelsesorden vil være større, når enheden har en højere output belastning?Dette vil give den repetitive puls hældning forandring, som du nævner.Det ser ikke ud som klassiske loop ustabilitet til mig, dette er mere normalt, viser sig som en meget hakkede spænding spidsværdier i bølgeformer og en meget ustabil feedback kontrol loop spænding.(Er du enig FVM?)
Hvis det er på grund af øget inpuit rundstyringssendere derefter blot at øge værdien af de hovedbrandledninger input udjævning kondensator kan hjælpe.

Hilsen,
Bob.

Citat:

Du kan iagttage den grønne farve bølgeform er bøjende i figur 2, og det er lige i figur 1 er dette ændrer regelmæssigt

Jeg er enig med FVM, at du bør gøre kredsløb analyse med tiden er afhængige af.Og at der fra ovennævnte billede der er nogle mættede passive elementer, der gør ikke-ideelle sinusoid og rundstyringssendere.

Tak verymu
hr. Bob og FVM, phongphanp

Citat:

Ja det er indlysende, men både bølgeform diagrammer har samme tekst, så jeg bad om forskelle i driftsforhold, der kan forårsage forskellige bølgeformer ...

Svingningerne opstår, når de vigtigste induktans er frit Wheeling og transformer spænding er hovedsagelig bestemt af belastning.Det kan ikke blive påvirket af den primære skifte kontrol i løbet af dette interval.

Jeg tror, det
er dybest set normal drift.Som en generel bemærkning, har du en moduleret strømbelastninger, når de opererer en DC / AC konverter.Afhængigt af kapacitet og placering af energioplagring elementer i dit design,
lastens graduering er formerings delvist eller fuldstændigt til DC indgang.

Naturligvis,
lastens graduering giver en controller svar.Den registeransvarlige parametre skal justeres for at opnå tilstrækkelig regulering med passende afdæmpende.

Mange tak FVM for ur svar.

Citat:

Jeg tror, det er dybest set normal drift.
Som en generel bemærkning, har du en moduleret strømbelastninger, når de opererer en DC / AC konverter.
Afhængigt af kapacitet og placering af energioplagring elementer i dit design, lastens graduering er formerings delvist eller fuldstændigt til DC-indgang

Afdæmpende efter min mening betyder undgå overskridelser, men ikke helt fjerne den graduering af DC / DC konverter pulsewidth.Selvfølgelig kan du reducere den registeransvarlige vinde henholdsvis drive DC / DC fase med konstant PWM.Jeg tror, at de drøftede bølgeform variation er stadig til stede, forårsager det grundlæggende skyldes belastning snarere end PWM variation.

Som et problem, uden tilstrækkelig energi oplagring på DC bus plan, te DC / DC konverteren skal være i stand til at levere den maksimale effekt forbruges af DC / AC fase.

Kære FVM

Citat:

Jeg tror, at de drøftede bølgeform variation er stadig til stede, forårsager det grundlæggende skyldes belastning snarere end PWM variation.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back