Ustabil (Flimrende) Seriel udgang af AT 89C52

R

Rehan Yasin

Guest
Jeg har et simpelt program, der læser data fra port 1 af AT89C52 og skriver det til TX seriel pin. Databit svarende til Pin 1,2, 5 og 8 i port 1 er stabile, men på ben 3,4,6 og 8 i port 1 flimrer eller ustabil databit kommer. Jeg har prøvet mange tests for at dræbe det problem, som jeg har ændret contollers, oscillator og strømforsyning, men problemet er der stadig. Plz kan nogen løse problemet. Thanks. yasinrehan@yahoo.com

Hvad er tilsluttet til P1 ben? Har du pullups, pulldowns, eller noget andet? Rgds, IanP: |

for at tage input fra kontakter på port 1, er IC 74LS245 anvendes. dvs IC 74LS245 tager input fra kontakter og sender disse udgange til port 1 af microcontroller PÅ 89C52. Intet andet (skub op eller trække op) anvendes. hmmmmmmmm! Jeg tror, jeg skal bruge pull up modstande til at dræbe flimrende? Hvis det er ja, hvad modstand værdi bør anvendes. Hvis man i stedet for afbrydere feedback af relæer anvendes, skal i så fald samme pull up modstande bruges???? Regards, Rehan [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 25 minutter: [/color] [/size] Hej IanP! Uanset om flimrende skyldes, at ingen armbøjninger til stede i kredsløbet. Skulle der blive anvendt pull up modstande til at forhindre flimren. Regards, Rehan

Sig, er DIR forbindes til "H" og / G er tilsluttet "L" - der definerer transmission fra A-til-B, men hvad har du på A - side, har du en pull-up der? Måske det er her problemet lægger .. se vedlagte billede .. Hvis du ikke behandler 74LS245 som en tri-state buffer, men har kontrol pins (/ G og DIR) tilsluttet som nævnt ovenfor, at situationen med udefinerede stater er på 74LS245 indgange / skifter side .. Under alle omstændigheder bør 10k pull-ups gør .. Rgds, IanP: |

Jeg har inkluderet pull up modstand kredsløb som du har sendt. Men porblem stadig eksisterende med nogle flimrende. Også når kontakter er on / off på tilfældige den flimrende stede, men ingen flimmer til stede, når kontakterne er ON i en ordre fra kontakt 1 for at skifte 8 og vise versa OFF i omvendt rækkefølge fra switch 8 for at skifte 1. Hvad er løsningen? hvis nogen kan løse problemet ...

Problemet med flimrede data TX pin no. 11 er stadig gældende, selv når pull up modstand kredsløb på Port P1 er vedlagt. Er det hardware poblem eller software problem??? kan nogen foreslå mig en løsning .......

Jeg har et simpelt program, der læser data fra port 1 af AT89C52 og skriver det til TX seriel pin
Hvis alle mulige input er trukket op til Vcc, kan du prøve at tilføje ≈ 100NF kondensatorer mellem hvert stift og GND - det er i tilfælde af indgange stadig pick-up noget fra et eller andet sted, men jeg vil gerne have et kig på koden .. IanP: |

Koden er vist nedenfor. Er der nogen fejl i koden, så lad mig det vide. # Include # include SP_ISR (void) afbryder 4 {unsigned char p2_data = 0x01; p2_data = P1; SBUF = p2_data, mens (TI!); TI = 0;} char bdata pcond = 0x00; sbit p = pcond ^ 7; void main (void) {pcond = PCON, p = 1; PCON = pcond; TMOD = 0x20; IE = 0x90; SCON = 0x40; TH1 = 0xFD; TL1 = 0xFD; P0 = 0x00; P1 = 0xFF; P2 = 0x00; REN = 0; P2_4 = 1; P2_5 = 1; TR1 = 1; TI = 1, mens (1);}

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back