Vælg en enhed

A

Alex Max

Guest
Hej Alle, Jeg har brug for at finde en 16-bit anordning, som har mindst 12 analoge indgange (12 kanals MUX) plus 6 PWM udgange (min ansøgning er en 6 kanals maksimal power point tracker) og et par andre mere almindelige funktioner (I2C, en multiplikator, RISC-arkitektur og så videre). Jeg ville sætte stor pris på eventuelle kommentarer, som jeg ikke engang kender så godt de forskellige fabrikanter af 16 bit MCUs:. (Selv blot en liste med 16 bit MCU manufacurers værd at kigge på ville være dejligt at skulle starte min undersøgelse Hidtil , jeg har haft et kig på mikrochip enheder. De har 16 kanaler ADC udstyr til rådighed, men 5 PWM udgange synes at være det maksimale. Jeg har også kigget på TI's MSP430s, med op til 7 PWM udgange til rådighed (timer B7 modul), men en maksimalt 8 input ADC! Hvad er en god næste skridt? Hvad med Motorolas, noget godt for min ansøgning? Også jeg har hørt om et par andre MCU fabrikanter såsom Hitachi, NEC, Oki men jeg er helt clueless. Mange tak meget for eventuelle bemærkninger. Alle de bedste, Alex

Hej Alen, kan jeg foreslå en 8051 kerne med 16 bit ADC, RISC arkitektur og alt det der. Selv 6 PWM output's kan genereres ved hjælp af programmerbare tæller array. Men kan du nødt til at sætte en 16-1 Analog MUX eller (to 8-1 AMUX. Da der er to 16 bit ADC's) Denne Uc fulde navn er C8051F060. Hvis du bruger denne Uc sørge for, at du bruger en ekstern reference til mindre noise.This UC er produceret af SiLABS du kan besøge www.silabs.com for datablad. Dette UC har to DAC's også. Men tjek prisen. Det kan være lidt for høje i Indien jeg købte det for 1800Rs (ca. 36 $) angår, Sudhir

Hej Du kan bruge ARM bedste kerne LPC213x, han har det hele plus mange flere indslag og lavere i udgifterne fra den 8051Fxxx Men det er en 32 bit controller Alle de bedste Bobi

Gutter, er din indgang virkelig værdsat. Jeg vil gerne have en detaljeret kig på de anbefalede enheder for at se, om de passer .. Jeg har ikke noget imod at gå for 32 bits virkelig bortset fra den ekstra strømforbrug ofte forbundet til det (det er en sol / batteri drevne ansøgning), så det er nok et godt forslag. Tak!

Hej Alex, Prøv det nye dsPIC motorstyringsmuligheder ic fra Microchip, 4-5 par PWM, 16 bit ,6-10 kanals ADC 10-12 bits, 120 mindsteimportpriser operation.Optimised for c arch, PLL, kontrol algo for PWM, pid, SPI, I2C, ausart, flash EEPROM. Valgte IC til at matche dine need.Demo version af c 30 compiler gratis download. Håber det hjælper.

Cheers Alliegro. Jeg har lige indset Jeg har et større problem i virkeligheden: Enheden skal være CMOS-OTP snarere end flash: (Dette er på grund af pålidelighed (følsomhed over for stråling i særdeleshed) Cheers, Alex.

Prøve den nye 16-bit PIC24 serie af mikrocontrollere fra mikrochip. De har en 1,5 Megasamles / sek AD og det er nok 12-kanaler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back