Værdien af σ i kadence Monte Carlo simulering

R

rosaeidi

Guest
Hej Jeg bruger to simple spænding kilder til input offset i mit design. Hvordan kan jeg indstille deres σ værdi i kadence Monte Carlo simulering? Jeg ønsker at bruge Gauss-funktionen. Rosa

Afhænger af, hvor meget af Gauss fordeling, du ønsker at dække: med ± 1σ du medtage ≈ 68% af alle mulige sager efter det (du kan også sige: 68% konfidensniveau, eller trustability), med ± 3σ omkring 99,7% af alle tilfælde er omfattet, se fx [URL = "http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_deviation"] denne Wiki forklaring [/URL].

Jeg ved ikke, hvordan jeg kan anvende den på Monte Carlo simulering af kadence. Jeg bruger "værktøjer / Monte Carlo"-ikonet. Rosa

Se på C @ dence Monte Carlo tutorial nedenfor, som viser opsætningen for flere eksempler. I statistikker {proces, manglende} afsnittet parameteren distribution type (gauss, lnorm, ...) og [jeg] standardafvigelse [/I] ([ B] std [/B]) er angivet. std er identisk med σ , se am [URL = "http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_deviation"] [ I] Wiki forklaring [/I] [/URL]. View attachment 52058 Må ikke blive generet af den lave std værdier vist, at der f.eks på s. 13, disse er f.eks værdier udelukkende de korrekte σ værdier bør gives af støberiet. Om en variation af dine egne parametre - ligesom variationen værdien af en spændingskilde - du kan angive en vilkårlig σ = std værdi, som skal opfylde det forventede variation. På middelværdi af de parametre, der skal gives i parametre sektionen.

Du skal heller ikke glemme, at hvis man spændingskilde har standardafvigelse sigma1, og en anden spændingskilde - sigma2, så forskellen eller summen af disse spændinger (forudsat at de er statistisk uafhængige) er Sigma = sqrt (sigma1 ^ 2 + sigma2 ^ 2). (Det er ikke klart danner beskrivelsen af den første tid efter hvordan disse to spændinger definere offset input).

Faktisk - for input offset effekt analyse - det ville være tilstrækkeligt til at sætte én spændingskilde i serie med en af de to indgange til en differential input forstærker. Middelværdi = 0, og en (proces-afhængig) ± 1σ værdi af-sige-10mV. Hvis du derefter køre en MC analyse med-fx-400 løber over en ± 2σ distribution, du dække omkring 95% af alle mulige tilfælde - med en max. fejl på 5% - normal (= Gauss) distribution antaget.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back