Valg af mikrocontrollere eller software programmering

T

TheKnight

Guest
Hej alle. Jeg har en tvivl. Jeg har søgt og ikke finde noget svar. Så her er mit spørgsmål. Jeg har mange ressourcer til at lære grundlæggende elektronik, og mikrocontrollere, og jeg indser, at for mikrocontrollere et programmeringssprog er påkrævet. Så kan også et programmeringssprog der anvendes til andre formål. Som software udvikling, og mange andre ting. Så mit spørgsmål ville være: Hvad skal jeg lære .. Den mikrocontrollere eller programmeringssprog, men ikke for mikrocontrollere, men for samme softwareudvikling mv. Jeg ved ikke rigtig, om jeg forklarede meget godt, men jeg har virkelig brug for et svar .. Jeg ønsker at begynde at lære, så snart jeg kan, men kan ikke beslutte, hvilket er bedre, eller har en fremtid .. Please hjælp. Tak meget.

Måske den rigtige rådgivning, afhænger af din fremtid ambitioner, så vi kan kun gætte hvad der tyder på for dig. Andre mennesker vil have forskellige meninger, men jeg er helt klar på dette punkt fra min egen synsvinkel: Det er meget nyttigt at have gode teoretisk og praktisk erfaring i elektroniske kredsløb, elektrisk strøm distribution, processor design, montage sprog programmering og computer sprog. (Du vil måske føje biler Electrics, kommerciel software, proceskontrol, kommerciel radio, militær og rumfart specifikationer, kryptering og forbrugsvarer reparationer!) Jo mere du ved, og jo mere du har erfaring med at arbejde med, så jo lettere bliver det at løse problemer og opnå gode resultater. Det hjælper dig også med at forstå, når du virkelig får brug for en andens hjælp!

Ja, jeg er klar over, at det er meget nyttigt at vide, teoretisk og praktisk elektronik .. Men som jeg sagde, jeg startede med mikroelektronik, der også har brug for et programmeringssprog .. Men her har det et andet formål. På den anden side, taler om pc-programmering Jeg tror, der programmeringssprogene bruges som til at udvikle software. Så er dit forslag til at lære dem begge? Fordi en eller anden måde de blander hinanden. Det er dybest set det samme bare mindre forskelle .. Tak.

Hvis du ønsker at lære at bruge mikrocontrollere, skal du være i stand til at programmere dem. Mit råd ville være at vælge en mikrocontroller, som der er en høj sproglig compiler eller tolk til rådighed som en del af en udvikling af systemet. Den måde kan du lære et sprog som C eller BASIC, som kan være nyttige for andre applikationer. Husk, at det langauage til rådighed for microcontroller sandsynligvis vil være en delmængde af det fulde sprog. Besøg microchip.com for en beskrivelse af deres "pic"-serie af controllere, der har C kompilere til rådighed. Også besøge parallax.com for therir linje af "Basic Stamp" microcontrolllers der har indbygget BASIC tolke.

Hej, Jeg tror, hvad du mener, er, om at lære et programmeringssprog for mikrocontroller eller softwareudvikling. Faktisk begrebet programmeringen er helt ens på tværs af alle. Måske hvad du rent faktisk mener er, at uanset at lære lavt niveau programmering eller højt niveau programmering. Det afhænger af din interesse i hardware elektronik eller computer-system. eksempel: at bygge en sms-modem, der er interesseret i lave programmeringen kunne være folk der er interesserede i at opbygge kredsløb og microcontroller, der arbejder med bits & bytes at gøre tingene til at fungere. Dem der er interesseret i høje niveau programmering foretrækker at købe en standard sms modem produkt, eller endnu bedre en enhed med bibliotek eller SDK støtte. Eller måske du ikke engang lide at røre nogen hardware overhovedet. Det afhænger af din interesse.

Siongboon - Du definetily fik point. Det er den nøjagtige tvivl om, at jeg har. Begge er meget amaizing for mig. Um, jeg vil gerne spørge sandsynligvis det sidste spørgsmål af denne tråd, fordi ja det afhænger af interessen. Som du siger, er det programmeringssprog inkluderet i begge nævnt. Men mit spørgsmål ville være, jeg vælger mikrocontrollere. Kan viden med mikrocontrollere eller anden måde skal anvendes med software programmering. Eller kun programmeringssproget viden, der skal bruges, hvis ønsker at lære noget nyt som software programmering .. ? Er de to forbundne? Jeg har virkelig brug for dette, men jeg tror, jeg har besluttet for mikrocontrollere. Tak!

Ja. Jeg startede min programmering med turbo C + + under mit 1. år af skolen. Så jeg lærer om microcontroller i mit andet år. Jeg plejede at mene, at det lavere niveau programmering og højere niveau programmering er anderledes. Jo højere du går, jo mere forskellige er det. Men som tiden går, har jeg indset, at de faktisk er meget det samme. Jeg i flere af microntroller programmering. Når jeg programmet mere og mere kompliceret microcontroller ting, jeg finder det mere og mere som programmering et operativsystem. Jeg har også denne mulighed for at lære java programmering fra et meget erfaring senior. Jeg støder på mange bugs og paradigme, fordi jeg ikke forstod tydeligt, hvordan softwaren kører i en operativsystem. Den løsning, som jeg lærte var efter min mening meget tæt på at løse microcontroller spørgsmål. De er faktisk det samme, hvis du går dybt ind i dem. På overfladen kan de se meget anderledes ud, men den erfaring, at du havde kan være bærbar tværs af de to. De har den samme grundlæggende hardware; en processorkraft sekventiel instruktion. Jeg vil foreslå dig at starte på et niveau, som du er komfortabel med, og udforske det andet domæne, hvis der er nogen mulighed.

Tak for din tid og den dybe forklaring. Det har været virkelig nyttige. Så nu vil jeg begynde at lære det programmeringssprog (C + +) først. Har masser af tutorials. På samme tid at lære om microcontrollere. Det er den bedste måde ifølge mig. Jo mere du ved bedre du er:) Tak siongboon!

C + + er en meget god sprog at starte med. Det mikrocontroller, at jeg kender ikke understøtter C + +, kun op til C. Det er stadig nyttigt at lære selv.

Hvis du er nybegynder i C + + du hellere prøve at få ride på PC programmering ved at lære Delphi eller C #. Den største vanskelighed med C + + er brugen af pegepinde, i Delphi eller C # vil du forstå, hurtigere hvordan man programmerer, og du får hurtigere resultater (bemærke, at i C # eller Delphi XE pegepinde er forbandet, og du har behov for særlig tilladelse til at tillade unsafety kode). Når du kan programmere på Delphi eller C # du kan naturligvis tilføje C + +. Min pointe er - indledende indlæring af pc-programmering er lettere gennem Delphi. Den seneste Delphi XE er utrolig kraftfuld og har intet til fælles med gamle Borland Delphi

Jeg har en anden mening om læring pejlemærker i programmering. Andre sprog kan være nem at programmere på det første fordi de har taget sig af pegepinde, men det kan være svært at genkende pointer / hukommelse problem, når du programmerer dybere. Pointer / memory-adgang er et meget vigtigt emne at forstå. Selv om programmeringssprog som Java og C # har vrøvl indsamling funktioner, der sparer programmør masser af henvisninger / problemer med hukommelsen, er det stadig muligt at producere memory leak eller markøren problematisk koder. C + + er mindre tilgivende end Java / C #, hvilket giver dig fatal fejl for fejl / fejl du producerede. Det kan give dig det indtryk, at de har taget sig af det hele. Må huske på, at dine koder fortsat bør have begrebet markøren sind. Java / C # sproget kan være en abstrakt til en nybegynder. En pegepind kan opfattes anderledes i disse sprog. Lære C + + først kan give dig de grundlæggende at forstå sprog som Java / C #. Du vil være i stand til at skrive en mere robust og mindre buggy koder.

Så dit forslag ville være at gå direkte til første tage et andet programmerings sprog? Jeg tog C + + ebøger og video tutorials og så pegepinde, og de er forvirrende. Så skal jeg gå med andre programmeringssprog eller gå med C + +? Tak.

jeg personligt havde de samme problemer som dig. Jeg forsøgte flere gange uden held at tage turen på C + + og var bare for svært for mig at forstå pointers. Så en af mine venner rådede mig til at starte med Delphi, og den første dag jeg var i stand til at skrive simple applikationer! Så der er ingen sammenligning - med Delphi efter flere timer vil du være i stand til at gøre simple programmer, med C + + du har brug for meget mere læsning og eksperimenter. Efter nogle år har jeg lært C # og C + + og min erfaring i Delphi hjalp mig til at forstå lettere C + +. Brugen af henvisninger vil distrahere dig fra objektorienteret programmering, Delphi måde at få adgang objekter er simpelthen den "naturlige" en. Når du ved Delphi du vil finde ud af, at C # er meget ligner Delphi. C + + på grund af pegepinde er langt væk fra både C # og Delphi. Jeg er stærkt for Delphi, hvis du er nybegynder, når du er erfaren kan du gå til C # og C + + (den sværeste)

Hvis du kunne angive, hvilken type microcontroller du ønsker at bruge, og anvendelsesområdet, mere relevante og til det punkt forslag vil pop i hurtigere. Kan være dit krav kan ikke kræve udtømmende undersøgelse af programmeringssprog til rådighed.

Godt for startere jeg begyndt med 16F84 .. Men har ingen intentioner om at stoppe. Jeg har bøger og tutorials til mikrocontrollere, og jeg er i øjeblikket en nybegynder i det, men vil lære. Om programmeringssprog, jeg ja også hørt, at det er nemmere med Delphi, men stadig jeg vil prøve med C + +. Tak til alle. Meget værdsat hjælp.

hi
Ja jeg også hørt, at det er nemmere med Delphi, men stadig jeg vil prøve med C + +
Jeg tror du har ret til at gå med C + +, når dine begreber er klart, du kan bruge kan programmeringssprog, med C + + indledende indlæringskurve kan være længere. efter C + + alle sprog vil synes let. da du også studerer mikroer gå gennem assembler. :)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back