valget af havn i CST for IF antenne

S

smiling84

Guest
Hej, jeg er en newbie i at bruge CST MW studio. Jeg forsøger at simulere en Inverted F antenne, og ønskede at observere Farfield distribution. Jeg har oprettet antennen og 2 lags PCB, som har 1 GND fly og 1 top plan og inbetween dem fyldt med dielektrisk. Nu Jeg tilsluttede stub arm af IFA til GND plan PCB. Nu har jeg brug for at vælge, hvordan man kan give excitation signal til anden arm IFantenna. Er det bedre at bruge waveguide port? Eller diskret port? (Er stripline er den eneste løsning for IFA?) Hvis jeg bruger en af ​​dem, så hvor skal jeg tilslutte den anden ende af havnen? tak Fix på forhånd ... - Hanu ..

diskret klumpet havn er lettere i denne sag. Finde det punkt af foderet på IFA-arm og placere en klumpet port mellem dette punkt og jord.

Okay .. tak .. Jeg vil prøve det .. Men som jeg forstår, din løsning er for Inverteret-L antenne .. hvor jeg har kun én vandret plan og et lodret plan (stub) forbundet til jord. Så jeg er nødt til at placere det diskrete port b / na punkt på vandret plan og GND plan. I tilfælde af Inverted F antenne, har jeg en anden arm parallel med stubben af ​​IL antenne. som i almindelighed betegnes som fodring element og ikke rører GND planet .. Er der alligevel for at finde korrekt fodring punkt i CST-MWS .. anyway, jeg vil prøve det og komme igen ... tak

[Quote = smiling84] Okay .. tak .. Jeg vil prøve det .. Men som jeg forstår, din løsning er for Inverteret-L antenne .. [/Quote] ikke rigtig. du har en kort i den ene ende af IFA og finde en position på den vandrette arm for at placere dit diskrete havn eller foder.
Er der alligevel for at finde korrekt fodring punkt i CST-MWS ..
Jeg tror, ​​du kender beregningen for IFA antenne design. Dog kan du blive nødt til at gøre nogle trial and error for længden af ​​armen og fodring punkt. hilsen, shameem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back