vandstand for kedel

G

garg29

Guest
hi freinds
Jeg vil gerne gøre en vandstand controller for kedel containg varmt vand
bruger UC 89c51.det bør være i stand til at måle niveauet, når kedlen er
arbejder

venter på svar
med venlig hilsen
amit

Kære der er meget nem at kontrollere th vand niveau selv kogende vand.
hvis u vil tjekke kun ét niveau (hi niveau kun)., som er mere let.
Alt hvad du skal gøre, er at bruge 2 rustfrit stål stænger (ca. 2 til 5 mm tykke).
fastsætte disse på din kræves vandstanden inde i kedlen.gør det ikke kortslutning ved fastsættelse af den på alle leder dække eller hætte.
derefter tilslutte 2 tråd med både stænger og connet ledningerne til et kredsløb med en transistor's base (gøre en fælles emmitor kredsløb. hvis u ved ikke, om det fortæller mig, så vil jeg sende u de kredsløbsdiagram).
nu, når vandstanden når frem til den ender af stænger, transistorradioer vil fortælle dig, ved at gøre sin samlerbrug lav og du kan gøre, hvad du har brug for.

farvel

Tak for besvarelse.Jeg ved denne metode, men det problem, der ville forårsage er af "Salt" formation om sonder.Selv om en give et oscillerende signal om, at også ville producere salte på stængerne årsag til kogende vand (hvilket ville være mest sandsynligt Hard vand) ... Jeg håber, hvis du kan foreslå mig nogle bedre metode.Endnu en gang tak.

h ** p: / / www.uoguelph.ca/ ~ antoon/circ/sensor3.htm
væske Detector
Best reguad

tak men kære denne metode ikke er mulig ... forårsage salte få deponeret på stangen og kredsløbet holder op med at fungere

Hvad du behøver, er en ikke-kontakt vandstand sensor,
kan du prøve at søge efter ultralydsonde vand niveau sensorer.

Jeg tænkte over det, men kan u fortælle mig, hvordan kan jeg installere ultralyds sensor omkring eller inde i kedlen, og også hvordan man kan forhindre det i høj temperatur og højt tryk ....

Jeg tror, der er ultralyds sensorer designet til denne ansøgning,
hvad enten det er høj temp eller lav temperatur miljøer.

Søg i google for selskaber, der sælger de nævnte sensorer.

, der vil blive for dyrt Jeg vil gerne gøre min kredsløb i en meget realistisk sats ... er der ikke nogen anden metode til at gøre det ....som også er omkostningseffektive

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back