vanskeligt DFT spørgsmål

A

akrlot

Guest
hi;
Jeg vil gerne indhyllingsafstand en sort boks (memory blok) automatisk med synopsys Shadow
LogicDft hjælpeværktøj.what's
the flow og kommandoer jeg bruge?
thx

Jeg tror ikke, memory bank behov DFT.det bruger bist for hukommelse

Du er right.but indpakningsmaterialet Jeg vil tilføje vil bedre test dækning af BIST.any suggestions?

Jeg har ikke brugt de værktøjer, du har nævnt, men

så vidt jeg ved, de MBIST kan få meget god dækning afhænger af, hvad algoritme, du vælger.

Jeg tror du forveksler det med LBIST (logik bist), ikke scanne kæden kan komme ind i det, og jeg tror ikke, du indhyllingsafstand havnen vil tilføje nogen god

Jeg mener testen dækning af bist sig ikke dækningen af DUT.
Den sorte boks er unobservable indgange og ukontrollerbare outpus og
dette kan fastsættes automatisk af Shadow logicDft ved at indsætte testpunkter omkring
den sorte boks

Jeg har ikke brugt den slags værktøjer.Men jeg tror ikke, at det er vanskeligt at indhyllingsafstand den sorte boks manuelt.Det er simpelthen en Multiplexer kontrolleres af scan_enable på hver input-og output-bens af denne black box.Du kan skrive wrapper modul i RTL meget let.

Memory bist controller kredsløb måske ikke nødvendigt at scaned, da den registeransvarlige ckt ikke ....derefter bist testen mislykkes.

Du vil fange fejl i bist test, hvorfor har du affald din gate tælle i scanning?

Hvis fortælle ATPG værktøj hukommelsen model.Værktøjerne kan fastsætte certains tilstand på hukommelse udgange fra sine input.På denne måde skyggen logik kan testes.Men det er riskey.You need verificere model og hvis værktøjet fungerer korrekt.

du har installeret de værktøjer, du skal have referencedokumentet.
Wrappering hukommelse er typisk ref flow i dokumentet.

Jeg tror, at MBIST er alle dine behov.Nr. organ teste alle fejl, ønsker blot at teste den optimale.

første sandsynligvis bruge set_scan_configuration at definere scanningen specifikation, som indeholder skyggen logik indsætningspunktet (sorry for at glemme detaljerne switchs, u kan henvise til den mand set_scan_configuration), derefter ved hjælp insert_dft, denne kommando vil indsætte skygge logik udtagne scanning.Der er en detaljeret vejledning i SOLD doc, DFT compileren brugervejledning

set_dft_configuration-shadow_wrapper
set_wrapper_element [get_cell-hier your_ram]-type skygge
set_port_configuration-celle your_ram-port D-skrive (Wen 0)
set_port_configuration-celle your_ram-port Q-læser (Wen 1)
insert_dft

Sunspot wrote:

set_dft_configuration-shadow_wrapper

set_wrapper_element [get_cell-hier your_ram]-type skygge

set_port_configuration-celle your_ram-port D-skrive (Wen 0)

set_port_configuration-celle your_ram-port Q-læser (Wen 1)

insert_dft

ja, du kan skrive disse kommandoer i dc_shell-t
eller redigere en fil herunder disse kommandoer og derefter
dc_shell-t-f commands.scr

Sunspot wrote:

ja, du kan skrive disse kommandoer i dc_shell-t

eller redigere en fil herunder disse kommandoer og derefter

dc_shell-t-f commands.scr

ja, DFT kompilere automatisk kan tilføje skygge logik auto fastsætte logikker.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back