varactor tuned rf båndpasfilter

V

vimalagowri

Guest
hej IAM designe en afstemmelig båndpasfilter hjælp varactor diode dens frekvens er 100MHz-400MHz og varactor her er programmerbar sin kapacitet varierer ved at variere omvendt spænding kan u give mig den grundlæggende idé om denne .. det er ikke en combline filter eller rf MEMS Filteret er det bare en passiv kredsløb, som bruger varactors for tuning

Hej ... hvad har du brug for nøjagtigt? Fra din besked ikke er klart, hvis du har brug for at forstå, hvordan en varactor virker (men jeg formoder, du kender), eller hvordan man bruger en varactor i dit filter. Giuseppe

100-400 MHz er en ganske bred tuning range for en varactor sweep. Hvis du laver en multi-polet filter, du er nødt til at redegøre for koblingen koefficient på tværs af tuning range. Q i varactors nedbrydes ved lavere reverse bias (højere kapacitans). Du kan se det som en næsten konstant R'er i serie med varactor kapacitet.

Varactor dioder til TV VHF bånd III vil det stort set passe frekvensområdet (f.eks NXP BB181), men det opnåelige kapacitanser forholdet er for lavt til 01:04 frekvens variation, bortset fra de problemer, som RCinFLA. Det betyder, at du sandsynligvis nødt til at opdele frekvensområdet i to bands 100-200 og 200-400 MHz. Dagens bredbånds varicap tunere ofte udnytter individuelle spænding kontrol med hver varicap med digital justering af den karakteristiske. Du ønsker måske at give en lignende teknik, hvis du påtænker højere filter præstationer, men også tænke på en ekstra Q justering.

tak u for ur reply.can u give nogen bane for this.and jeg har brug for information regading rf afstemmelige båndpas filter med varactors

tak for ur svar kan u give mig nogen kredsløb, som melodier op 100-175Mhz ved hjælp varactors.and Jeg har også brug for oplysninger om RF afstemmelige båndpas filter med varactors

Jeg er kun bekendt med de sædvanlige tuner design, som er baiscally tunet forstærkere i stedet for passivt kredsløb. Forvente for en (nu reducerede) frekvensområde krav, har du ikke fortælle nogen specifikationer for den påtænkte filter (båndbredde, passband / stoppband dæmpning, dynamikområde).

Jeg er kun bekendt med de sædvanlige tuner design, som er baiscally tunet forstærkere i stedet for passivt kredsløb. Forvente for en (nu reducerede) frekvensområde krav, har du ikke fortælle nogen specifikationer for den påtænkte filter (båndbredde, passband / stoppband dæmpning, dynamikområde).
passband er 100-175Mhz

passband er 100-175Mhz
Ifølge dit tidligere beskrivelse, det er tuning range snarere end passband. Andre vigtige filter parametre er stadig usagt. Af den måde, behøver ikke starte flere tråde om samme emne, ellers administratorer vil overføre dem til papirkurven. Efter min mening, og tværs udstationering er måde at narre brugere, der er villige til at hjælpe dig. Whem jeg får kendskab til overdreven cross-udstationering, vil jeg holde sig væk fra at besvare de respektive stillinger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back