VCO med kopi påvirke for PLL

R

ranilf

Guest
Hej Jeg er designe en VCO med replika påvirke og har et par spørgsmål.For konstruktion, jeg bruger en differential design som på billedet nedenfor.Dette blev taget fra Razavi bog.Nu til problemerne.Jeg kan ikke ud til at få replika bias til at arbejde ordentligt, da Vds værdi fra pmos i replika bias aldrig matcher belastning pmos i diffamp.Jeg har forsøgt at fastsætte alle pmos i mætning og også alle i lineær, men intet synes at virke.Så her er et par spørgsmål:

1) Skal pmos være i lineær region eller kan de være i mætning, når de handler som en modstand.Eller skal de være i dyb TRIODE region som Razavi bogen siger.
2) Også nogen tips til påvirke transistorer.Jeg bruger VDD = 3.3v og ,35 Micron Technology
3) Hvad er en god værdi for Vref at være.
4) Endelig bør ISS og I1 være den samme værdi, eller bør I1 være halvdelen af den nuværende af ISS, da dette er en halv replica?

Thanks guys, og jeg vil virkelig sætte pris på enhver hjælp, som jeg har siddet fast på dette i lang tid.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

hej jeg faktisk brugt maneatis forsinkelse cellen i stedet og fik den arbejder på 500MHz med alt i mætning.hvad er den bedste måde at konvertere VCO output i en firkantet bølge, som vil gå tilbage til pfd.vil en simpel sammenligning, som en opamp, arbejde?

pmos transistor skal fungere som en modstand, så det burde i TRIODE regionen for fuld tuning sortiment.
og ISS og i1 shud være ens nuværende spejle, således at de vil gå i lag med de nuværende forskelle.,
bruge en stor gevinst opamp som erroramp, så det vil altid gør ur erorvoltage lav.
VREF = VDD-VSW.
u finde ud af ur svinge værdi fra ur ansøgning, hvad er min, og max spændinger dit output shud være.

Alt i mætning?

nej, det er ikke rigtigt.Maneatis belastning bør ikke være alt i satiration regionen.
U kan ikke forstå maneatis belastning teori.

u har brug for en buffer første til stigende de VCO swing
og derefter fulgte en komparator.
buffer kan have den samme struktur som ur VCO celle.ranilf skrev:

hej jeg faktisk brugt maneatis forsinkelse cellen i stedet og fik den arbejder på 500MHz med alt i mætning.
hvad er den bedste måde at konvertere VCO output i en firkantet bølge, som vil gå tilbage til pfd.
vil en simpel sammenligning, som en opamp, arbejde?

hej tak for input.så jeg tror jeg skal have pmos belastning i lineære område altid og dioden tilsluttes pmos bør naturligvis være i mætning.men at pmos belastning altid at være lineær, fordi jeg spurgte min lærer, og hun sagde, at det kan være i mætning så godt, som det giver en større modstand værdi.men anyways jeg vil have min VREF på 2,3 v, så en spænding swing på 1 v. hvor meget strøm der normalt er nødvendig, og hvad skal generelt være pmos / NMOS størrelsesforhold?

Vds vil aldrig passer i denne sag, da i replika ben, du lige har en PMOS transistor.Hvis du virkelig ønsker vds at matche, tilføje replika NMOS i replika kredsløb.Den pupose af replika kredsløb er to fronter:

1.Til at spore eventuelle variationer.Hvis der er nogen aktuelle / strømforsyning variationer, replika kredsløb og fejlkorrektion opamp vil trække påvirke pege på stabile værdier, som Vref
2.At indstille produktionen swing.Laveste værdi på X, Y være Vref.Derfor max swing du kan have på produktionen af dette kredsløb er VDD til VDD-VREF.

For hurtigere hastighed, vil du gerne bruge mindre swing og holde enheder i lineær regionen.For at holde PMOS i lineære område, skal du indstille VREF mindst svarer til vdsat af M1, M2 og aktuelle kilde.ISS, kan I1 være det samme eller du kan skalere nuværende I1 og PMOS M5 med samme faktor.

Hope this helps.

tak for det tips.i faktisk fik det til at arbejde med et output swing på 2,7 til 3,3 v. og min VREF er 2,7, så synes ret.et sidste spørgsmål selv.Jeg har lavet en to-trins opamp (diff til single ended), der tager en synd 2,7 til 3,3 og flytter det ned til en fælles tilstand på 1,65.så det er meningen at svinge fra 1,35 til 1,95.Jeg gjorde det, så kan jeg sætte det ved hjælp af en inverter, og få jernbane til jernbane svinge fra 0 til 3,3, hvilket vil gå til pfd.Jeg afprøvede denne opamp af sig selv, og det gør den opgave at flytte ned til cm på 1,65, men når jeg tilslutter opamp til produktion af VCO, stopper VCO oscillerende.nogen, der ved hvorfor?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back