VCO og hyppighed adskillelsesstolpen

C

calculus_cuthbert

Guest
Hej,

Jeg er at designe et differenstryk LC VCO og vil opdele frekvens ned.Jeg havde et par spørgsmål angående VCO design og konstruktion af en frekvens adskillelsesstolpen.

Spørgsmål:

1.Hvad er fordelen ved at have et differenstryk VCO?Betyder det forbedre fase støj?

2.Hvordan kan jeg tilslutte differenstryk VCO til en frekvens adskillelsesstolpen fordi ferquency fraktioner har et enkelt sluttede input?(Jeg har brug for at konvertere differenstryk output til en enkelt sluttede output?) Jeg tænkte (angiv korrigere mig, hvis jeg tager fejl): Hvis jeg har nok vinde, således at produktionen fra de VCO går fra jernbane til jernbane så jeg kan tilslutte differenstryk output til en forskel amp med minimum vinde, og derefter tilslutte udgangen af forskellen forstærkeren til en inverter.Resultaterne af de inverter går til en frekvens adskillelsesstolpen.

3.Hvis det ikke er vigtigt at bruge den differentierede output af VCO så kan vi kun tilslutte et af de resultater af VCO til en frekvens adskillelsesstolpen.

4.Er det nødvendigt at konstruere en analog frekvens deler eller er det fint at konstruere en digital frekvens adskillelsesstolpen?

Jeg vil virkelig sætte pris på, hvis nogen kunne hjælpe mig.

Tak.

1.Et differenstryk VCO fordobler signal swing derved øge transportøren magt.Så Fase støj forbedres.Desuden substratet støj bliver annulleret inden for VCO. Ikke indføre nuværende pigge på fødeledningen, lave harmoniske og lavere udbud presser.
2.Belastningen at VCO ser skal være symmetrisk såvel., Ellers ubalancen vil vise sig som fase støj (og i andre parametre såvel).Deres idé værker., Men en sådan fase vil have forskellige input impedances for VCO frekvens på de to indgange.
3.Du mister på fase støj.Det er bedre at bruge mindst én eller to CML dividers, så du ikke indføre højfrekvent substrat støj.I de fleste tilfælde er denne løsning er begrundet i el-forbruget.Det bliver også lettere at konvertere til CMOS efter division.
4.Afhænger af din frekvens output.

Tak for dit svar.Det var meget hjælpsom.

Kunne du foreslå en anden måde at forbinde den hyppighed adskillelsesstolpen til differenstryk VCO?

Hvad ville være den enkleste måde at gøre dette?

www.truecircuits.com/images/pdfs/maneatis96b.pdf
Dette er en god idé i sidste ende., Men de to differenstryk stadier kan være en enkelt differenstryk GM / GM tidspunkt, hvis signalet swing er stor nok.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back