VCO Simulation (styrespænding)

F

faizalism

Guest
Kære Alle, Jeg har et problem på VCO simulering. Jeg forsøgte at gøre fm feje for min kontrol spænding på VCO, men hvordan man får udgangsfrekvens til respekt for styrespænding (dc sweep). Der er nogen hspice kode, nødt til at tilføje. På forhånd tak.

Hej faizalism Med DC feje du plejer at få noget resultat, jeg advize dig til at udføre en forbigående simulering som indgangssignal vælge en puls med tilstrækkelig Vmin, VMAX, stigetid etc. Du skal udføre en langsom simulation at være i stand til at vurdere udgangsfrekvensen vs indgangssignal

Hej, er Hvilket værktøj bruger du? Hvis du bruger Spectre-RF derefter vælge PSS analyse og i menuen er der en mulighed for DC Sweep. Prakash.

FYI, jeg bruger mentor grafik for simulation. Måske har jeg behov for at bruge forbigående simulation, én efter én frekvens check til overholdelse af kontrol spænding på VCO. Men det er kedeligt arbejde. Anyway tak.

Hej, er min måde at tilføje en PWL signal på styrespænding. Efter forbigående simulation, kan produktionen af VCO være fik. Jeg bruger CSCOPE til dispaly min simulering resultater. CSCOPE har den funktion af dispaly signalet frekvens.

hej du kan køre. TRAN og feje styrespænding. Og derefter bruge. MMA til at beregne frekvenser. Endelig viser resultatet inden awaves med indstilling x-ray "Control spænding"

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back