Vector Network Analyzer Probe Test Information

W

winglj

Guest
Hej alle.Jeg har nogle bekymringer ved hjælp af sonden til at afprøve mikrobølgeovnen systemet ved Network Analyzer.

Da mit design er på et par Giga hertz, så jeg kan ikke bruge SMA stik til Network Analyzer forbindelsen.Jeg Gong at bruge sonde kits til at teste banen direkte.

Mit spørgsmål er, hvilken form for sonde kits skal jeg bruge, og typen af puder jeg skal bruge i mikrobølgeovnen kredsløbsdesign til vedlagte sonden.

Eventuelle oplysninger om sonden kit, testprocedure og design noter er værdsat.Tak.

SMA stik kan normalt anvendes til 18 GHz.Relaterede K Stikkene er gode til 40 GHz.

De bekymringer, du har, kan være i overgangen fra enheden til en lokke snarere end stikket.

Du behøver ikke give oplysninger, så yderligere spekulationer fra min side, vil blot være et gæt, og måske ikke være hensigtsmæssigt eller nyttigt.

Hej, Azulykit.Tak for dit svar.Faktisk jeg vil til at designe en on-wafer dipol antennenettet arbejder på 60GHz.

Problemet er, at dipol selv er balance struktur (differential), så der er ingen klar definition af jorden.

Jeg spørger mig selv ved hjælp af sonden stationen kalibrering sæt med f.eks GSG pads, er det korrekt repræsenterer saldo (differentiale) foder, eller jeg skulle designe en balun at konvertere ubalanceret signal fra GSG puder til dipol fodring.

Hvis du virkelig har en differentieret foder, noget i retning af en differentieret CPW eller en variant af kant koblet spor (tænk på Twin linje) du har en afbalanceret foder struktur.

AGSG sonde er som single ended CPW ikke er afbalanceret.Jeg ville mene, at du har brug for en balun struktur til at konvertere til, hvad jeg formoder er et coax til at oprette forbindelse til din VNA.

HFSS kan hjælpe dig med at få styr på alt dette og undersøge din antenne, foder, sonde og de forskellige interaktioner.Kom ind i alt dette ved 60 GHz gør det endnu vanskeligere.Jeg har arbejdet mikroovn og mm bølge bands til 200 GHz, men da jeg var på 60 GHz til luftledninger var (små) rektangulære bølgeledere.

Held og lykke med din PCB.Lagt efter 5 minutter:

Bare en anden tænkte: Du vil måske overveje at trække den ene side af den linje, og ved hjælp af GSG sonden på den anden side.Du ville miste 3 dB, men kan være i stand til at få nok information om antennen uden at kompleksiteten af en mere hensigtsmæssig sonde.

Sommetider ah (at) ck er god nok.

Hilsen,

Eb

Hej, Azulykit.Mange tak for dine oplysninger.Det synes du er en ekspert i mm-bølge rækkevidde.

Jeg spørger mig selv, om du kan give mig flere oplysninger om din sidste tanke.Tager en kant-koblet spor som eksempel, så hvordan kan jeg opsige den ene side af den linje, shorting det til jorden eller tilføje 50ohm modstand til jorden?

Er det den struktur noget som disse:

-50ohm -
| |
| |
| |
| |
| |
G S G

?

Jeg kan sige én ting opsigelse betyder egentlig handler opsigelse, så du helt sikkert kan ikke bare korte den begrundelse, at det ville afspejle hele signalet med 180 fase ændre sig så bruge korrekt 50ohm temination

Den h (at) ck jeg tænkte på var for en differentieret.jordet CPW.Husk, det er ah (at) ck og ikke god praksis.

Den linje vil være GS S-G alle over en groundplane og via syning.Man kunne overveje opsigelse den ene side af S S-og derefter tilslutte en enkelt endte sonde til den anden side.

En rigtig balun ville være den ansvarlige teknik.Jeg tror ikke, at dette er god praksis, men det kunne være en måde at få et overblik over dit kredsløb, selv om det er lidt beskadiget.

Held og lykke

Azulykit

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back