ved hjælp af små signaler mosfet uden gate modstand

O

olemp

Guest
hvad sker der, hvis vi bruger en Smal signal MOSFET (ligesom BS170) uden gate modstand. tror, at vi bruger det med pic MCU som her: http://users.skynet.be/bk317494/012/012.htm vil det formentlig medføre at spidsværdier ... er det pålidelige? hvad er begrænsningen af at bruge det uden gate modstand. for eksempel kan vi bruge den til at kontrollere hastigheden på en lille ventilator i 10kHz?.

Tale til BSS89 små signal NMOS, Hvis jeg ikke bruger port modstand så transistoren er mere tilbøjelige til at blive beskadiget. Jeg smider snesevis af disse MOSFETs at finde, hvis problemet virkelig kommer fra ubrugte gate modstande ... og nu er jeg sikker på ....

Der er ingen restriktioner, kan du bruge det uden gate restistance (MOSFETs er drevet af spænding, så du ikke behøver resistanse at begrænse den nuværende). Hilsen. Mr.Cube

[Quote = mrcube_ns] Der er ingen begrænsninger, kan du bruge det uden gate restistance (MOSFETs er drevet af spænding, så du ikke behøver resistanse at begrænse den nuværende). [/Quote] men deres input opfører sig som kondensator. så uden modstand øjeblikkelige løber strøm .... mindst dette er sandt for strøm MOSFETs, men jeg kender ikke små signal MOSFETs ..... Jeg har simuleret det PSpice .. også en vigtig parameter er output holdbarhed af PIC MCU I / O. .. men jeg could't finde denne værdi. her simulering resultat. Puls med de nuværende er 100 picosekund:))

men deres input opfører sig som kondensator. så uden modstand øjeblikkelige løber strøm
Ja, men denne kapacitet er meget lille, mosfet ellers ikke vil blive hurtigt, som de er. Modstand er normalt sat i gate kredsløb, fordi der er posibility at få oscilations på høje frekvenser, så de modstand, og at gate kondensator gør input low pass filter => betyder, at for små MOSFETs og ved normal brug behøver du ikke resistace (du kan sætte 10 -100Ohm at være 100% sikker, men everythig vil arbejde rart selv uden modstand). Hilsen. Mr.Cube BTW. Der er masser af andre parsit efects, som ikke er medtaget i PSpice simulering, du laver, så vær meget noeje med PSpice resultater.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back