Venlige forklare mig sandheden bordet af Half subtraktionsenhed og Full subtraktor

• Thread starter moonnightingale
  • Start date
M

moonnightingale

Guest
Jeg forstår addere, men jeg er forvirret med subtraktorer venlig at forklare mig, da jeg ikke var klar fra Wikipedia fil atatched

Hej, ved at det ser ud: Lån er indstillet, når svaret er negativ afvigelse indstillet, når størrelsen af ​​forskellen er 1. A 0 D (forskel) og en 1 B (låne) betyder -2. 0-1 = -1 D = 1, B = 1 0 - 0 - 1 = -1 D = 1, B = 1 0 - 1 - 0 = -1 0 - 1 - 1 = -2 D = 0, B = 1 1 - 0 - 0 = 1 D = 1, B = 0

Hej, ved at det ser ud: Lån er indstillet, når svaret er negativ afvigelse indstillet, når størrelsen af ​​forskellen er 1. A 0 D (forskel) og en 1 B (låne) betyder -2. 0-1 = -1 D = 1, B = 1 0 - 0 - 1 = -1 D = 1, B = 1 0 - 1 - 0 = -1 0 - 1 - 1 = -2 D = 0, B = 1 1 - 0 - 0 = 1 D = 1, B = 0
Ok udmærkede svar, men en sidste forespørgsel, hvad der er årsagen til 0 -1 -1 = D = 0 og B = 1. B bør være 1, der er klar, men hvorfor D er 0, når forskellen er [size = "4"] [color = "red"] -2 [/color] [/size] , hvad der er logik for at

Hej, Du har kun to bits til at indkode tre 1-bit tal, der trækkes. Mulige resultater af subtraktion er 0, 1, -1, -2. DB Betydning 00 forskel er 0 10 forskel er en positiv 1 11 forskel er en negativ 1 01 forskel er negativ 2 Det eneste tidspunkt du kan få en 0 til forskel og en 1 for låne er, når dit svar er -2. Btw, en god måde at gøre underskrevet arithmetics er to-komplementord repræsentationer; ligesom i algebra (3-4 = 3 + -4) er det lettere at udføre tilsætninger end subtraktioner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back