verifikationsmetode

G

gayball

Guest
hej,
Hvis jeg ønsker at kontrollere den funktionelle rigtigheden af min RTL kode, hvilken metode er det bedste valg for mig.HDL-baseret?PLI-baseret?systemC-baserede eller de andre?Alle kan dele dine erfaringer?Hvad tror du er bedst?

er afhængigt af complexness af dit design.For små til mellemstore design, bør HDL-baserede testbench være tilstrækkelig til at bekræfte din adfærdsmæssige simulering.Men, til high-level design, som er mere avanceret i system baseret simulation, bør du bruge SDL-baseret testbench som system-C.

Du kan finde dokumentet i dette forum!
Goeres, jeg tror specman eller vera er også et valg!

VERA er nyttig for din modul niveau og også system niveau applikationer.

vera eller specman er nyttigt for din req.
vera til Synopsys værktøjer og specman til kadence værktøjer

For min mening, er HDL og PLI nyttig.
Vera eller Specman brug for de relevante simulatorer.Og de er understøttet af forskellige leverandører.

Hvis du ønsker at gøre kontrollen, SystemC er et godt sprog.Hvis VSG accepterer SystemVerilog, jeg tror det er en god kontrol værktøj.

gayball skrev:

Tak,

Er der nogen anbefalede dokument om SystemC?

Jeg kan godt lide system C, du behøver ikke købe dyrt værktøj.og det er meget godt at starte fra et højt niveau design, hvor du kun har rent C-kode.

Hvis du blot ønsker at kontrollere RTL, som er ved at gennemføre en moderat funktionalitet, så du blot gå til HDL prøvestandene med måske nogle PLI hvis det kræves.Hvis dit design er kompleks med masser af hierarchiy tænke på system C eller proprietære dem gerne meget og specman.Men hvis du er ny system C det vil tage masser af tid til at få det som du ønsker.Den proprietære dem, der har brug for deres simulatorer og licenser.

hej.
hvorfor ikke tør SystemVerilog.Det er en lille smule super og vil være den tendens, selv om der stadig er små værktøjer, der understøtter det.

Jeg tror, at for kommunikation chip, eller protokol interpretion chip, Vera er meget god, men for algoritme eller databehandling chip, at systemC er bedre

Når du ønsker at kontrollere RTL-kode, jo bedre måde er at bruge PLI.Jeg tror, at det er den egentlige industri standard for omfattende kontrol.Normalt RTL prøvebænk er begrænset i forhold til stimulus generation.

Du kan bruge de værktøjer din corp har, men hvis du vil vide, hvordan du kontrollerer dit design, jeg anbefalede "skriver testbench 1:a Version" som kan downloades i forum

Jeg tror, hjælp systemc kræver en lang uddannelse-kurve, kan du vælge python, nem at bruge, nemt at udvide

systemc måske godt valg, på grund af backupgound af C , og let at bruge for software programmør.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back