Verilog kode for stepmotor

M

meehd0

Guest
Hej alle. Jeg har en 6 wire unipolær stepmotor forbundet til en 298 H-Bridge. Nu er jeg forsøger at kontrollere hastighed og retning af motoren på et spartansk-3e. Jeg prøvede at søge efter source kode for at få mig i gang, men de fleste af dem er i VHDL og kun styrer retningen af motoren. Jeg håber nogen kan give mig nogle indsigt i hvordan man starter koden, preferability i Verilog. Thanks

kodeeksempel
Code:
 bibliotek IEEE, brug ieee.std_logic_1164.all, brug ieee.numeric_std.all; enhed sequencer er port (rst_n: i std_logic; muliggøre: i std_logic; direkte: i std_logic; ur: i std_logic; x: ud std_logic; xbar: ud std_logic; y: ud std_logic; ybar: ud std_logic); slutningen sequencer, arkitektur MJB af sequencer er signal x_int: std_logic; signal y_int: std_logic; begynde processen (rst_n, ur) begynder if (rst_n = '0 '), så x_int

For at opnå den tilsigtede fasefølge, den næste stater x_int og y_int nødt til at afhænge af de tidligere stater i begge faser hhv. Nedenstående kode virker ikke på denne måde:
Code:
 x_int

Så det næste punkt ville være et skridt hastighed generator, der sætter "Aktiver" hver N'te taktcyklus
Tak begge af jer for hjælpen, er motoren kører .... men temmelig langsom. Men jeg er alittle forvirret over, hvad du mener med "sætte hver N'te taktcyklus". Kan du uddybe?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back