Verilog Kode: tildel c = (a == b)

Resultatet af sammenligne operationen a == b er tildelt til C.

Jeg har aldrig brugt denne syntaks før, men hvis det er kompilerbare, må det betyde c er den eksklusive eller af a og b. Det er ved hjælp af lighed operatøren at kontrollere, om a er den samme logiske niveau som B. Jeg ville skrive det ved hjælp af Verilog XNOR operatøren, da det er mere intuitivt for mig: tildele c = a ~ ^ b;

Jeg ville skrive det ved hjælp af Verilog XNOR operatøren, da det er mere intuitivt for mig
Tænk, at A og B kan være lidt vektorer så godt. Så resultatet af XNOR og sammenligne ville være anderledes.

Hvis begge vektorerne er lige så resultatet vil være logisk niveau '1 'andet '0'.

God pointe, havde jeg lavet en antagelse om, at a og b er hver 1 bit, baseret på ufuldstændige kontekst. For det tilfælde, hvor a og b er vektorer for lige og vilkårlig størrelse, du kunne få den ønskede adfærd ved ANDing alle bits fra mit tidligere ligning som følger: tildel c = & (a ~ ^ b), men der synes unødigt forvirrende. Jeg løb den oprindelige syntaks (a == b) gennem Cadence er HAL fnug brik, og theres ikke noget problem med det overhovedet, er det så måske er den mest ideelle løsning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back