VGA Switch 2x1

F

florinalex

Guest
Jeg ønsker at opbygge en VGA switch for 2 video kilder (pc'er) og 1 skærm.Den beslutning er 1280 x 1024.Jeg tænker på ved hjælp TS5V330 (5V, 300MHz) eller TS3V340 (3.3Vm 500MHz).Hvilken en vil du anbefale?Også, hvis nogen kunne give mig en skematisk, jeg Wold sætter pris på.Tak.

2X CD 4.066 pr indgang
og en TTL-gate flip flop til at kontrollere skifte

du behøver kun skifte (for VGA) RGB og synkronisere
en 4.066 har 6 kontakter

eller ...du kan gøre det på den dyre måde

SVGA monitors socket fleste skærme give et skifte linje
så mange computere kan dele en monitor (tage det over)
fra en Windows-kommando

hvis det ikke for produktion og kun for dig selv, vil jeg anbefale denne metode

som for et kredsløb
sin meget enkle, og jeg vil måske fornærme dig ved at trække min version
men syg hjælpe dig, hvis du sidder fast og trække det op til en PCB

VGA er TTL-niveau, så bruger 74HCT4066 er bedre

men hvis det analoge digital (Hi Speed rgb nogle kort producere)
derefter bruge cd4066

bedre dedikeret IC's vil give mulighed for Picture in Picture
og måske det er bedre for dig

Tak for dit svar.Jeg kiggede på CD 4.066, og det sømme at have en smal båndbredde (40MHz), og jeg tror, det er ikke nok til at skifte VGA-signaler.TS5V330 fra Texas Instruments har 300 MHz båndbredde.
De sagde, at jeg er nødt til at ruten kun RGB-og sync-signaler, men hvad med GND, tilbage linjer for RBG og andre signaler?
Du sagde også noget om, at "de fleste skærme give et skifte linje" kan du være mere specifik?
Og jeg har et andet spørgsmål: hvad tænder kontakten?Hvor får jeg 5V?Jeg tænkte at bruge 5V fra USB, men er det muligt at trække det fra video bord?
Overgangen vil blive brugt til at skifte mellem en pc og en FPGA board (der vil ikke altid være tilsluttet).
Og et andet spørgsmål, er det muligt at opdage, når pc'en eller FPGA bord er tilsluttet, og at gøre det muligt at skifte på denne indgang, hvis det er pressent?
Tak.

Jeg søgte på nettet og fundet, at nogle video boards har 5V på benet 9.Kan nogen bekræfte disse oplysninger?

Også, jeg vil gerne vide, om det er nødvendigt at skifte følgende signaler: 6 Red tilbage, 7 grønne tilbage og 8 blå tilbage, eller, hvis det er ok sætte dem til GND (pin 5).

Jeg forstår, at ben 4, 11, 12 og 13 Monitor ID ben.Jeg vil gerne vide, om jeg kan viderebringe på disse stifter til at afsløre den video bord tilstedeværelse (hvis den er tilsluttet eller ej).

Tak.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back