J
Jaffry
Guest
Hej alle. Jeg har ikke brugt VHDL for lang tid. Nu, hvor jeg er vendt tilbage til det jeg lavede et simpelt program, men jeg vender følgende fejl under simulation.
Hvor får jeg forkert.. Jeg har bogført koden til min simpel tæller design. Undlad venligst kommentar# ** Error: counter.vhd (28): Underprogram "+" er tvetydig. Egnede definitioner findes i pakker "std_logic_unsigned" og "std_logic_signed". # ** Error: counter.vhd (33): VHDL Compiler spændende # ** Error: C :/ modeltech_6.5c/win32/vcom mislykkedes
Code:
library IEEE, brug IEEE.STD_LOGIC_1164.ALL, brug IEEE.STD_LOGIC_unsigned.ALL, brug IEEE.STD_LOGIC_signed.ALL - Udkommenter følgende bibliotek erklæring, hvis du bruger - regnefunktioner med signed eller unsigned værdier bruge IEEE . NUMERIC_STD.ALL, brug IEEE.STD_LOGIC_ARITH.ALL - Afkommentér følgende bibliotek erklæring, hvis instantiere - alle Xilinx primitiver i denne kode. - Bibliotek UNISIM - anvendelse UNISIM.VComponents.all, enhed counter er Port (cnt: InOut STD_LOGIC_VECTOR (3 downto 0); clk: i std_logic; rst: i std_logic) ende tæller, arkitektur adfærdsmæssige af tælleren er begynde processen (CLK) begynd if (clk'event og clk = '1 ') og derefter cnt