VHDL kode for delende heltal

W

WR

Guest
Hej, Kan nogen sende en VHDL kode til opdeling af heltal i VHDL. Tak.

Biblioteket IEEE, brug ieee.std_logic_1164.all, enhed division er port (a: i heltal intervallet 0 til 255 b: i heltal mellem 0 og 17; quo: ud heltal mellem 0 og 17); slutningen division, arkitektur struktur division er begynder processen (a, b) variabel var: heltal 0 til 255; variabel tæller, i: integer interval fra 0 til 127, begynder jeg: = 0; var: = a; tæller: = 0; for i i 127 downto 0 loop if (var> = b) derefter var: = var-b, tæller: = count +1; andet quo

Mine virker bedre: Code:
Code:
 enhed division er port (a: i heltal intervallet 0 til 255 b: i heltal mellem 0 og 17; quo: ud heltal mellem 0 og 17); slutningen division, arkitektur struktur division er begynder fremgangsmåde (a, b) begynder quo

mine virker bedre: Code:
Code:
 enhed division er port (en: I heltal 0 til 255; b: I heltal fra 0 til 17, quo: Out heltal mellem 0 og 17); ende division, arkitektur struktur division er begynder proces (a, b) begynder quo

Her er en synthesisable kode for usignerede nummer division. Du kan bruge denne kode, bare konvertere det heltal, før den ledes til funktionen. [Url = http://vhdlguru.blogspot.com/2010/03/vhdl-function-for-division-two-signed.html] VHDL kodning tips og tricks: En VHDL funktion for divisionens to underskrevne tal [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back