VHF IF filter design

A

Annirak

Guest
Hej,
Jeg er at designe en FM-radio-modtager front-end som en metode til at lære mig selv om RF-design.Jeg har nogle problemer med at designe Båndpas filter for mine IF fase.

At øge selektiviteten og fjerne billede frekvenser, besluttede jeg at designe en dobbelt-IF-konverter, ved hjælp af en op-konverter og en ned-konverter.Den anden IF vil være den FM-standard 10.7MHz, og bruger en standard 10.7MHz krystal filter.

Hyppigheden synthesizer jeg har designet i vil generere op til 204.75MHz på mit mål beslutning, der begrænser min modtageren til 284MHz.Den ned mixer kan fungere på halv løsning af op-mixer, så LO reference for ned konverteren er ikke begrænset til 204.75MHz.

Jeg oprindeligt beregnet den første IF til at operere på 200MHz, så jeg kunne bruge en simpel lavpasfilter forud for den første mixeren til at fjerne billedet frekvenser.Jeg opdagede, at der ikke er nogen krystal, keramik, eller SAW filtre i 150-300MHz sortiment, så det gør mit oprindelige design vanskeligere.

De løsninger, jeg har kommet med, er ved hjælp af en kortsluttede coax resonator, eller ved hjælp af en klumpet element Båndpas filter.Er der en anden løsning på mit problem?Kunne nogen punkt mig nogle oplysninger om, hvordan man kan simulere en kortsluttede-coax resonator?Designprocessen synes ganske ligetil.

Tak,
Annirak

Jeg har haft et kig på filtrene her, og jeg planlægger at bruge ansoft designer sv at gøre nogle simulationer, da jeg ikke mener, at PSpice vil gøre et passende job med at simulere dette.

Er der andre oplysninger, der findes om at opbygge smalbåndet filtre?

Virkelig?<1 minut at finde.
http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name=583-1079-1-ND

Hej Annirak, jeg ikke kender til system design.Med hensyn til IF-filter, måske du kan prøve helical-filter.

biff44 skrev:

Virkelig?
<1 minut at finde.

http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name=583-1079-1-ND

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back