Velkommen til EDABoard.com Det Internationale Elektroniske Diskussionsforum: EDA-software, kredsløb, skemaer, bøger, teori, papirer, asic, pld, 8051, DSP, Netværk, RF, Analog Design, PCB, Servicehåndbøger

Register Log in

Via i Pad - god eller dårlig?

C

c_oflynn

Guest
Hej,

Er der nogen ulemper at bruge VIAS i puder på PCB?Jeg har kigget rundt, men har ikke fundet en enorm mængde materiale om dette emne, men jeg er sikker på, at jeg mangler noget ...
Hilsen,

-Colin

 
N

news

Guest
Termin "snowshoe" odnosi się do metody jaką spamerzy wykorzystują wysyłając swoje wiadomości przez duże obszary Internetu, ciągle utrzymując je na powierzchni, tak jak to robią rakiety śnieżne.

Read more...
 
M

M! K

Guest
Normalt ville du ikke gøre, fordi loddemetal suges i hullet af Via (antages det en løbende via fra den ene til den anden side af PCB) og derfor mangler på pad.Der er nogle særlige teknikker (f.eks BGAs), der vil tillade det, men ikke i en standard fremstillingsprocessen.Mik

 
Z

zlop

Guest
Forskning igen, jeg er sikker på, at der er nogle materiale på internettet.
Jeg anvendes til beregning af L & C i gennem i puder ved hjælp af en exp fomula, men jeg har mistet det!

 
B

Beepster

Guest
Via kan besættes fast (meget dyrt).

En mikro via mindre end ,1 mm i et ret stort pad vil ikke **** meget loddemetal off the pad.

 
C

carvinguy

Guest
Det er ikke almindelig praksis at lægge en hjælp i en pad.Hvis det er en SMT pad, men jeg ville mene, når du udskriver det loddemetal indsætte via effektivt ville være fyldt med pasta samt indsætter pad.Når i reflow, Via er sluttet med loddemetal så det ville ikke væge fra pad.På den anden side, hvis den via var lige ved siden af pad uden loddemaske i mellem (ingen loddemetal indsæt fylde via), det loddemetal ville væge over til hjælp i reflow forårsager en dårlig joint.

Jeg er sikker pad geometri og andre faktorer gør sig gældende, så du er nødt til at eksperimentere.

 
I

IanP

Guest
Måske vil du ikke enig med mig, men hvis jeg er nødt til at designe en PCB for små serier af udstyr (specielt hvis jeg kender PCB vil blive samlet i hånden) Jeg er ligeglad, hvis VIAS er midt i puder - ikke sagen overhovedet.
Hvis det er for masseproduktion formål, som er en anden kedel af fisk: ikke anbefales på alle.

 
T

TheLizard

Guest
Hvis du sender dette til et bord huset for at have gjort for dig, deres computere vil flag på via i pad.I det mindste vil det forsinke bestyrelser ... i værste fald kunne de nægter at skære dem.Jeg
har haft nogle bord huse nægte at gøre bestyrelser, som ikke går alle deres computer kontrol.

Bare mine $ 0.02.

 
M

ME

Guest
carvinguy wrote:

Det er ikke almindelig praksis at lægge en hjælp i en pad.
 
C

carvinguy

Guest
pad.

Jeg skal præcisere, at jeg mente det er usædvanligt at have en hjælp i midten af en overflade mount
pad.

a via.

En gennem-hullers pad dybest set er
et via.En stor en måske, men stadig er i stand til at passere et signal fra top til bund af bord.Du har ret, de er som regel altid belagte så vidt, hvad jeg
har designet.

 
M

ME

Guest
carvinguy wrote:

pad.
Jeg skal præcisere, at jeg mente det er usædvanligt at have en hjælp i midten af en overflade mount
pad.
a via.
En gennem-hullers pad dybest set er
et via.
En stor en måske, men stadig er i stand til at passere et signal fra top til bund af bord.
Du har ret, de er som regel altid belagte så vidt, hvad jeg har designet.
 
M

mikem

Guest
Jeg har været i situationer før, hvor jeg var nødt til at overveje dette, og i de fleste tilfælde processen ingeniører (programmering pick'n sted maskiner og reflow ovne osv.) anbefalede imod.Jeg tror, at grunden var at gøre med loddemetal, der absorberes af hullet i gennem og muligvis forårsage en ringere loddemetal slutte på at SMT pad.I en SOIC type pakke dette kan ikke være så drastisk, men sige et TQFP ...SMT puder er meget mindre.Også mindre SMT puder med huller i dem er mindre mekanisk robust.Den virker bare synes gerne åbne en dåse orme, hvis du beslutter at gå med "via i pad" til fremstilling ...Brug ekstra lag, hvis pladsen er, at de kritiske!

 
Toggle Sidebar

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Top