Video in-line interpolation

A

Alexzabr

Guest
Hej, dette er min første udstationering her.
Nå, jeg vender opgave format konvertering af streaming video fra 320x240 RGB 50 fps progressive i standard D1 stream, der er kompatibel med industrien standard video indkodere.
Jeg tror, jeg har en god forståelse af begrebet (jeg brugte til at arbejde med D1 i fortiden), men visse aspekter er nyt for mig.
En bemærkning: en gennemførelse er målrettet til FPGA (med tilgængelige DSP blokke)

De første etaper af gammakorrektion efterfulgt af RGB til YCrCb konvertering er klart for mig, men 320 til 720 interpolation er min bekymring.
D1 (BT.656) foreskriver 720 Y prøver pr linje, og den samme mængde interleaved farve prøver (360 af Cr og Cb interleaved), som dermed er den strøm af CbYCr 4:2:2 stream såsom Cb -> Y -> Cr -> Y ->...( således have Y prøve, og halvdelen af CrCb hver pixel).
Efter ombygning af 320 RGB i YCrCb jeg få 320 YCrCb formateret data (4:4:4), derefter hver anden Cb, Cr vil blive kasseret gøre 4:2:2.Dermed opnå 320 Y prøver og 160 i hver af farverne.
Arten af de videoinformation (i min særlige tilfælde) er B & W, hvorfor jeg har brug for at bevare B & W kvalitet, mens colro oplysninger er af sekundær betydning (som er computer-genereret overlay over input video), dette er grunden til, at jeg
ville overveje at ansætte Y behandling af noget mere sofistikeret niveau derefter for farve.

Under det i tankerne jeg mente flere fælles metoder til Y som bi-lineære og bi-kubik, men indså, at begge disse er ikke de mest egnede til mig på grund af relativ gennemførelsen kompleksitet (givet FPGA gennemførelse) og det faktum, at jeg don 't behovet for at skabe nye linjer af denne form for behandling (både af tehse slags tyder 2D algoritmer), men snarere at interpoleres i én dimension (i hver tilsvarende linje).
Derfor, jeg kom op med 9:4 samplinghastigheden omstilling tilgang til Y. Under den retning, jeg har brug for først at interpoleres de 320 Y prøver i overensstemmelse med 9 derefter at decimere med 4 som producerer nøjagtigt 720 Y prøver at jeg har brug for i hver linje .Selvfølgelig i-mellem interpolation og decimering trin I er nødt til at gennemføre en anti-imaging/anti-aliasing filtration som jeg anser for at gennemføre med en passende FIR.Her er der, hvor mit første spørgsmål kommer fra:

1.Hvad er de generelle krav til FIR LPF, der har til formål at behandle video?Jeg mener, hvordan strenge er sædvanlige contrains for LPFs givet det vil processen streaming video, som pass-band vinde (pass-båndet rundstyringssendere), stop-band vinde (stop-band rundstyringssendere),
skal bredden af overgangen band?
2.Hvilken slags anti-imaging/anti-aliasing FIR LPFs er almindelige i video?(windowed, equiripple ..)?

Jeg mener, farve oplysninger for at få netop fordoblet (gentage hvert følgende Cr og Cb prøve to gange), som vil generere 320 Cb og Cr prøver (nok til 640 output nødvendige 720 prøver), så jeg
vil gentage hvert
8. Cr og Cb prøve, der producerer 40 flere af hver af Cr og Cb prøver at opfylde mine krav på 720 af den samlede farve prøver per linje.

3.Tror du, det her holdbar løsning i betragtning af arten af farve oplysninger er computer-genereret vektor grafik (menuer, nogle små skrifter over faktiske B & W video)?Vil være taknemmelig for at få tilrådes.

På forhånd tak, Alex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back