vigtigste diff mellem CPLD og FPGA?

A

abhineet22

Guest
kan nogen give mig 4-5 store diff mellem FPGA og FPGA?
og også sammen med ansøgningen?

hej!
tjek denne adresse:

http://support.xilinx.com/xlnx/xil_ans_display.jsp?getPagePath=7598

og der er nogle kommentarer fra et andet websted:

> How about ...
CPLD: middling-til-big programmerbare doohickey markedsføres af mennesker
der stadig tror 22V10s er en temmelig pæn idé.
FPGA: Big-til-enorme programmerbare doohickey markedsføres af mennesker, der
mener, at det er en temmelig pæn idé at bruge 75 millioner
transistorer med henblik på at skabe en million porte logik.Undertiden EEPROM (selv) konfigurerede enheder er benævnt CPLD,
mens SRAM (ikke selv konfigureret) enheder er benævnt FPGA.som for nærmere oplysninger, se dette papir

Stephen Brown og Jonathan Rose, "Arkitektur af FPGA og CPLDs: A Tutorial," IEEE Design og test af computere, bd.13, nr. 2, s..42-57, 1996

Der er en omfattende dokumentation om CPLD og FPGA, men i korte følgende
væsentligste forskel er mellem FPGA og FPGA:
1). FPGA er mere komplekse og fleksible, der har meget mere porte til at bruge.Men de er langsommere end CPLD, som ikke indeholder så meget porte.
2). FPGA normalt er baseret SRAM, hvilket betyder, at strømforsyningen en intern funktionalitet vil indlæse konfiguration fra en ekstern EPROM / Flash i tilfælde af Master-mode eller op vil gøre, at i tilfælde af SLAVE tilstand (tilstanden vælges ved at anvende svarende forsyningsspænding til konfigurationen ben).Det betyder at du må vente cuple på 10 ms (afhængigt af kompleksiteten af FPGA og længden af konfiguration data), før du har konfigureret FPGA arbejdstid, således den ønskede funktionalitet.Dette er ikke tilfældet med CPLD, på strømforsyning du har den ønskede funktionalitet.
3.) FPGAs anvendes, når kompleks opgave, der er nødvendige for at udføre, buit tiden er ikke så kritisk.CPLDs anvendes i tidskritiske applikationer med simpel funktionalitet.

En anden forskel er tht CPLD er OG-OR gate array .....men FPGA er ikke ligesom THT,,,

kan jeg sige, ligesom THT,,,, bedes du rette mig, hvis im galt ....sp

En mere forskel er
Alle logiske blokke i CPLD er forbundet med en Routing Matrix, mens der i FPGA hver CLB (Configurable Logical Block) er forbundet til det omgivende CLBS.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back