Vil du bruge RTOS for MCUs

Jeg tænker god idé for mikroprocessor eller mikrocontroller-system med store program-og datalager.

For nylig har jeg starter mine studier om RTOS og jeg er fascineret med indskrænket mulighederne og ressourcer ...

Se også PICos18 for PIC18 LC på www.picos18.com

Bertrand

Hvis du bruger 8051, for en enkelt chip ved hjælp Keil software og rtx51tiny.
RTX51Tiny inkluderet i Keil evaluering i http://www.keil.com

Det afhænger af et projekt type.Det er meget nyttigt, når dit projekt vokser for meget, og når du har flere hardwareenheder, som du er nødt til at kontrollere på samme tid på bestemte tidspunkter.Hvis dit projekt er enkel, du sandsynligvis ikke brug for det.
RTOS er ikke en magisk, det er kun en anderledes måde at tænke tankegang, der tillader programmet at køre concurently om aa vis mængde tid.
Når du lærer at bruge det, vil du være i stand til at teste Deres programmer nemt.

En person fra et andet forum anbefale WinDriver som angiveligt støtter alle en masse populær UC eller op.Jeg tror, du kan endda hente en gratis version.

gorkin skrev:

Jeg tænker god idé for mikroprocessor eller mikrocontroller-system med store program-og datalager.

du kan prøve TinyOS også det kan bruges til mindre chips med begrænsede ressourcer.

I enkle projekter, behøver du ikke bruge RTOS. (En lille Opgavestyring er nok)

I mellemstore og store projekter med mange Hardwares og mange opgaver, du skal bruge RTOS, men din CPU tid af alle opgaver, bør ikke overstige 70%

(brug 60%, spar 10% for fremtidige kode ud over projektet og reservedele)
Men for 8 bit mikroer det er svært at finde et godt OS.

Jeg foretrækker forebyggende RTOS, fordi det har lidt programmering overhead for opgaver.

7rots51 skrev:

I enkle projekter, behøver du ikke bruge RTOS. (En lille Opgavestyring er nok)

Jeg lidt forvirring omkring RTOS.I AT89C51 har 4k flash-hukommelse, måske er det behovet for ekstern RAM, er det ikke?

Hej

Mange 8.051 medlemmer har meget begrænset RAM eller benytte sig af ekstern RAM, der nedsætter hastigheden af systemet, foreslår jeg gennem væk gamle 8.051 kerne og bruge nye AVR kerner, som er egnede til C og ny software behov, jeg var 8.051 programmør i 8 år, men for 8 bit på nu, jeg arbejder med AVR, jeg ikke har begrænsning, at 8.051 har.

Dette er en meget lille scheduler fra Atmel AVR for små mikroer (jeg tror, du kan overføre den til 8051)
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

hi 7rots51!

i tinySCH.rar kode # include <iom16.h> er der!
kan du lade mig vide, hvor får jeg det fra?
-Srinivas

Er RTOS gratis, og som ucontrollers gør det support?Jeg spørger også mig selv, hvordan det virker?Jeg mener, er det en organiseret kode, der har nogle områder til at fylde?

seyyah skrev:

Er RTOS gratis, og som ucontrollers gør det support?
Jeg spørger også mig selv, hvordan det virker?
Jeg mener, er det en organiseret kode, der har nogle områder til at fylde?

Hej,

Hvis vi taler om Rolls-Rois eller Porshe af RTOS (PIC og AVR) dette er sikkert Salvo (www.pumpkininc.com).Jeg plejede at arbejde med nogle RTOS og hvad jeg har fundet er, at den bedste jeg sjust SALVO - det har så mange funktioner, det er absolut pålidelig ..bare det bedste.
Hvis du har penge, og nok viden - ikke hasitate og tage SALVO.
Hilsen
Luben

Hej

Ovenstående kode kan findes i Atmel tidsskrift 2003 for AVR lille (over tinySCH er kooperativ).

Disse er et andelsselskab scheduler fra p0nt bogen (du kan overføre det til AVR nemt, det er op til 8.051 Keil):
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

hi 7rots51!

Kan du sætte det Alle kilder fra p0nt bog?
De er meget nyttige.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back