B
BRUCErulz
Guest
Jeg har for nylig bygget en vindmølle, at jeg flyver i min foran feltet.Bare for sjov.Jeg vil gerne gran det lidt op med nogle indikator lysdioder.I otherwords, jeg forsøger at designe et kredsløb, der kunne antyde vindhastighed om natten.Jeg forestiller en række af lysdioder på tværs af den vandrette kroppen.Større vindhastighed, større prop hastighed, mere lys kommer på tværs af rækken.Måske endda rød-gul-grøn som prop går hurtigere.
Jeg har en lille motor taget fra en "Crank lommelygte".En god spin producerer ca 3 volt ...ikke nok til mere end én eller to lysdioder.Men jeg tror, nok til at skifte en transistor i et andet kredsløb med supplerende batteriet.Måske kan batterierne blive opkrævet i lyset timer ... med den samme generator motor.
Elementære for de fleste af jer Im sikker.Jeg underviser selv denne spændende verden af elektronik.Et koncept på tid.kunne nogen punkt mig i den rigtige retning her?
BRUCErulz
Jeg har en lille motor taget fra en "Crank lommelygte".En god spin producerer ca 3 volt ...ikke nok til mere end én eller to lysdioder.Men jeg tror, nok til at skifte en transistor i et andet kredsløb med supplerende batteriet.Måske kan batterierne blive opkrævet i lyset timer ... med den samme generator motor.
Elementære for de fleste af jer Im sikker.Jeg underviser selv denne spændende verden af elektronik.Et koncept på tid.kunne nogen punkt mig i den rigtige retning her?
BRUCErulz