virtuos Layout Editor VS.

• Thread starter raymond_luo2003
  • Start date
R

raymond_luo2003

Guest
Kære alle,

Jeg vil gerne have dit forslag, hvor værktøjet er tilstrækkeligt til at gøre det layout job for en erfaren layout ingeniør, siger,
at mere end 5 år hands on erfaring.

Virtuos Layout Editor har PCELL træk, mens virtuos XL Layout Editor har udvidet funktioner som konnektivitet drevet og design regel drevet.Ud fra dette synspunkt, virtuos XL layout editor er afgjort bedre end virtuos Layout Editor.

Men for en krydret layout ingeniør, ville virtuos Layout Editor er tilstrækkelig til normal layout opgave?Hvor meget mere produktivitet ville virtuos XL Layout Editor bringe sammenligne med virtuos Layout editor i form af tid, 50% eller mere?Vil du stadig foreslå din chef til at købe virtuos XL selvom du er en erfaren layout ingeniør?

Dette spørgsmål er rejst, fordi vores chef ønsker at spare penge til at købe virtuos Layout Editor i stedet for virtuos XL.

Thanks in advance,
Raymond

Afhænger af, hvad er dine krav.Hvis du er nødt til at gøre en masse layouts i kort tid gerne levere standard celle database eller noget, som har en masse digitale kredsløb i designet, så virtuos XL er en bedre løsning.For alle de andre ting, virtuos er OK.Desuden en krydret layout ingeniør bør ikke have et problem, der beskæftiger sig med virtuos.Du kan oprette en masse SKILL scripts for tilpasning.

Typiske pointy hår spørgsmål.

Svaret afhænger af, hvilken type layout tou formodes at gøre.For små mønstre op til nogle tusinde transistorer virtuos er ok.
For større mønstre XL hjælper meget.
Men samtidig XL sparer en masse tid, blot fordi det viser dig, hvor til ruten, og du behøver ikke være bange for, at du opretter forbindelse til forskellige node.I denne henseende XL sparer en masse tid.
Hvis du skal gøre en masse digitale routing, busser og kram få nogle tredjepartsprogrammer redskab til sted og rute - gerne Pulsic.Det kræver ikke XL option i kadencen og gør autoplace og anstændigt autoroute.

XL på større design sparer mindst 40% af tiden og forsikrer, at opstillingen bliver korrekt første gang.
Fortæl du boss, at jo flere penge du lægger til SW mindre screwups får du ....

Min erfaring er, normalt virtuos XL vil blive brugt af de fleste af de exp layout ingeniører til at udpakke pcells og så de kan skifte til normal virtuos redaktør og gøre de placeringer & routing.

Således pr min opfattelse, en licens til XL & andre licenser af virtuos Layout Editor bør være tilstrækkelig nok.

virtuos xl er så svært at start.and opstillingen hierarki skal matche kredsløb. Det drev mit layout størrelse er så enorme.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back