Visual Basic-kode til RTC til PC seriel port?

A

agnivesh

Guest
Jeg er en nybegynder i MCU programmering og vil skrive et simpelt Visual Basic-program til at interagere med pic mikro-styringer via pc seriel port.

for det, jeg tror, jeg har brug for mscomms32.ocx i vb 6 (pro) compiler.Jeg har ikke Visual Studio 6, men jeg har adgang til visuel studio.net.Kan jeg bruge vb.net compiler til at gøre, at en simpel anvendelse ligesom vb 6 compiler?

(Jeg har hørt, at hvis jeg bruger vb. Netto da min ansøgning køres kun, hvis pc'en er. NET Framework installeret på det, men jeg ønsker, at min ansøgning bliver så enkel som muligt og bærbare til næsten alle Windows OS).

Please, forklare mig, hvordan kan jeg skrive, at ansøgningen bruger. Netto studiet eller på anden måde fortælle mig om en open source-compiler som Visual Basic, til rådighed for sådanne ansøgninger.

thanx in advance
agnivesh

dette emne har været drøftet flere gange, så en simpel søgning ville være nyttigt.anyway følgende links kan måske hjælpe dig

http://www.rentron.com/sending_data.htm
http://www.rentron.com/receiving_data.htm

jeg har ikke arbejdet sammen med. netto, men jeg tror, at VB.net er bagudkompatibel med VB6, så jeg tror, du kan bruge mscomm kontrol i VB.net ligesom du gør i VB6.

Nu til spørgsmålet om fordeling af din ansøgning godt, at målet pc ja bør have DLL-filer er nødvendige for at køre din app.når du laver en standalone exe-filer kræves føjes til exe så når du installerer den et andet sted den kører som forventet

som for open source vil jeg anbefale at du skifter over til C / C .masser af open source-værktøjer og kode til rådighed for C / C .emnet for seriel kommunikation med C / C er også blevet drøftet flere gange her, så en søgning kan være en stor hjælp.du kan selv gør en GUI ved hjælp af open source GUI værktøjssæt eller Borland bygherre eller Microsoft Visual C .faktisk C-sprog er et meget fleksibelt sprog, som bruges på mange forskellige platforme fra high-end workstations til 8 pin microcontrollere.så C er en ting, du skal have i din værktøjskasse !!!!!!

samcheetah skrev:

jeg har ikke arbejdet sammen med. netto, men jeg tror, at VB.net er bagudkompatibel med VB6, så jeg tror, du kan bruge mscomm kontrol i VB.net ligesom du gør i VB6.Nu til spørgsmålet om fordeling af din ansøgning godt, at målet pc ja bør have DLL-filer er nødvendige for at køre din app.
når du laver en standalone exe-filer kræves føjes til exe så når du installerer den et andet sted den kører som forventet

Jeg har brug for aregistered kopi af ImageEnXLibrary.ocx>>> please nogen hjælp mig!

Hej alle,

jeg er ny til programmering i VisualC #. NET.

Er der nogen (enkel) måde, hvorpå jeg kan få adgang til COM-port (læse / skrive til XML-enheden er tilsluttet til det) ved hjælp af enten Wndows Application (foretrukket) eller Console Application!

"Brug System.IO.Ports" er ikke tilgængelig i VS.NET 2003.Ligeledes den »MSComm kontrol.

Please help ..tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back