VNA spørgsmål

A

AL0117

Guest
Hej stipendiater,

Kan du foreslå nogle gode kvalitet N male-N mand VNA kabler op til 8 GHz?
Prisen er også en importand spørgsmål.

Også, jeg leder efter nogle kalibrering kitt til 75 ohm F-stik (åben / belastning / kort / thru).Kan du foreslå en leverandør for disse (andre så Agilent)?

10x på forhånd.
Al

AL0117 skrev:

Hej stipendiater,Kan du foreslå nogle gode kvalitet N male-N mand VNA kabler op til 8 GHz?

Prisen er også en importand spørgsmål.Også, jeg leder efter nogle kalibrering kitt til 75 ohm F-stik (åben / belastning / kort / thru).
Kan du foreslå en leverandør for disse (andre derpå @ gilent)?10x på forhånd.

Al

Hi Sergio,

Thankx for dit hurtige svar.Du har ret, er jeg på udkig efter nogle stabil fase kabler.Jeg vil tjekke de producenter, De nævnte.Det ideea er, at jeg ikke ønsker at bruge flere penge til de kabler, så jeg burde.

Hvad angår calkit, jeg ser netop for kalibrering standarder, som du nævnte.Problemet er, at jeg skal bruge dem til 75 ohm F type stik, og indtil nu den eneste leverandør jeg har fundet er @ gilent, og er ganske dyrt.Mit budget er begrænset eller anden måde.Jeg ved, at Maury, Anritsu og måske andre har 75 ohm calkits, men de er moust for N (75 ohm) stik.Jeg brugte "swap-lig-adaptere" metode til mine 50 ohm N calkit og SMA adaptere, men for de 75 ohm målinger nogle N-til-F adaptere er mindst lige så svært at finde som F calkit.
Så mit spørgsmål er, hvis nogen står over for samme problem, måske ved han, hvor de kan finde de nævnte F calkits.

Dit input er velkommen.

10x,
Al

Rosenberger sælge type F CalKits

http://www.rosenberger.de/english/rf/htmlfile/start.asp?cat=prod

Ved du, hvad ville denne F calkit af Rosenberger koste?
Tak

Prøv MegaPhase, de er billige og har gode resultater.
De kan gøre de fleste stik type pr Deres anmodning også.
Jeg tror MegaPhase VNA kabler til 8GHz er ~ $ 300 USD hver, og
sammenlignelige R & S eller Gore kabler er (jeg tror) ~ $ 1000 USD hver.

Skål

Du behøver ikke at købe ringe kit.Rosenberger sælger også separetly standarder.Så du kan købe for f.eks.korte eller hvad har du brug for.Jeg gjorde det for SMA indkaldelse kit og det er den billigste løsning.En standard for SMA opkald kit koste omkring 100 $.

Hej alle,

Jeg har lige modtaget nogle tilbud, og priserne er som følger:

Megaphase NN kabel 4GHz 24 tommer lang 520 USD
Megaphase NN kabel 8GHz 24 tommer lang 580 USD

Rosenberger NN kabel 26 GHz 1 m lang 1200 EUR

Rosenberger F kalibrering kit 2000 EUR
Rosenberger SMA kalibrering kit 9.000 EUR

SMA kalibreringsstandarder (O / S / L) ca 200-250 EUR for hver

Hvis nogen har yderligere oplysninger, bedes du sende det her.

Rgds,
Al

Du kan ofte få cal kabler til stor rabat på Ebay.Normalt er den cal kits gå højt, selv om.

Hvis nogen er interesseret blot noteret på ebay
Agilent / HP 85036B 75 Ohm N Calibration kit til 1000 USD og 0 bud
(Hxxp: / / cgi.ebay.com / ws / eBayISAPI.dll? ViewItem & kategori = 25.399 & item = 7508441977 & rd = 1 & ssPageName = WDVW)
g579

How about Tucker, der er mange nye og renoverede instrumenter, og prisen er ikke særlig dyrt
www.tucker.com

Jeg ville skrive min mening om nye, brugt, renoveret VNAs.

For min mening den "kommercielle" liv i en VNA, fra det dukker op på markedet til forældelse, er meget lang, 15 til 20 år, er normalt.Så en renoveret VNA kan være en billigere løsning.Tag i considaration risikoen for mangel på reservedele.Dvs. Agilent stop for at sælge reservedele 5 år efter standse produktionen.Men VNA er robusts instrumenter og med undtagelse af de stik, et brød er sjælden.

Forskellige er den mening om CalKits.
Livet i CalKits spænder fra 0 til "uendelig" år afhængig kun om pleje, der anvendes af brugerne.Rengør beskidte og gaging standarderne i ikke nok.Der er ingen mulighed for at kontrollere den mekaniske tilstand af "Tulipan" kvindelig kontakt (hvordan den kvindelige slots er gode).
En dårlig kvindelig kontakt give en ekstra (og ukendte) induktans og kapacitans.

Da usikkerheden ved VNA målinger er domineret af CalKit nøjagtighed, mit forslag er købe en ny Cal Kit og i sidste ende en renoveret VNA.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back