volt meter hjælp

D

Duft

Guest
hej

Jeg har lavet en pic baseret 4-cifret voltmeter, hvad jeg har brug for en regulering indgangskredsløb at arbejde op til 250volt hvor som pic input ringede er 0 til 5 volt

hilsen
Duft

Dette er typisk kun en præcision modstand skillevæg og nogle elektroniske afbrydere.Antag 1M ohm ved 250V.Så serien modstanden er 980K og modstanden til jorden er 20K.Som du vifte nedadgående du skifte ud 20K og skifte i en større modstand.Nogle DAC chips har auto-range bygget i. Da du har bygget din egen ved hjælp af en PIC, så er du nødt til at gøre det eksternt.
Også omfatte en skruestik ZENER over modstanden til jord for at beskytte PIC for over spænding input eller fejl i række valg.

Du kan prøve dette eller have et kig på det, har jeg ikke brugt det, men det kan gå op til 750V Jeg tror, det er fra et lykketræf meter vil jeg være i færd med at prøve det ud for at se hvordan det virker

Hvad du mener med et 4-cifret display LCD eller LED'S

wizpic skrev:

Du kan prøve dette eller have et kig på det, har jeg ikke brugt det, men det kan gå op til 750V Jeg tror, det er fra et lykketræf meter vil jeg være i færd med at prøve det ud for at se hvordan det virkerHvad du mener med et 4-cifret display LCD eller LED'S

Duft,
Jeg prøver og finde aonther enkel udgave, 250V er et stort input, og jeg ville ikke stole på en modstand skillevæg netværk, og jeg ville ikke recomemnd tilføje en zenerdiode på input til pic dette kunne casue falsk læsning's
wiz

Duft her er hele bogen af fluke meter

håber det hjælper dig

wizpic
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back