Volt meter IC?

G

guysk

Guest
Hej,

Jeg leder efter en enkel løsning til at læse en spænding (0-5V eller 0-10V eller deromkring) og vise det på syv segment LED's.Jeg ved, at der anvendes til at være "off the shelf-chips, der har lignende funktioner (Keystone?), Men jeg kan ikke finde noget nu.Jeg ved, at jeg bare kan bruge en PIC med A / D, hvis nødvendigt, men jeg søger efter den hurtigste og enkleste løsning.

Tak på forhånd

Det Keystone chips er nu på maxim's hjemmeside

ICL 7106,7106 og så videre er stadig tilgængelige så prøve ...
Der er også nogle af disse chips på Texas Instrument.

Hej,

Den hurtigste løsning er at bruge Keystone chip pair
CA3162 & CA3161 par.Se vedhæftede pdf for
detaljer.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Jeg tror, det er billigere at med 3,5 ciffer LCD panel meter end at bygge en.Priserne på Conrad er lav nok.

Jeg har bygget et multimeter af Harry's chips, de læser spændinger og drev 7 segments LCD display ...dont 'huske reservedelsnummer ..

Farvel!

Et andet alternativ er konstruere et modul med en lav pris microntroller (16F84) og en foranstaltning interface.Hilsen.

Normalt har jeg det samme problem, når jeg bygger nogle test bænke til maskinen.
Den billigste løsning er at købe en digital voltmeter, demontering beskyttende kasse og installere det på frontpanelet.
Så du har en allerede klar input dæmperen og forskellige målinger efter behov (voltmeter, amperemeter, ecc)
Hvis du har brug for en galvanisk adskillelse en 1W DC-DC-konverter er nok billige (kreditter til en græsk veninde, S. Liodakis for den oprindelige idé).
Omkostningerne ved en digital voltmeter er faktisk omkring 10 Euro.

Mandi

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back