Volumen af en tank og microcontroller

G

glenjoy

Guest
Jeg har brug for at måle vand, der udleveres, eller det vand, der strømmer ud af en tank, for at være præcis, hvad jeg behøver, er mængden af de frigivne vand, nu, hvad jeg har brug for er et udstyr, der anvendes til at måle denne mængde, er det retten til at bruge en flowhastighed meter? Hvis ja, hvor kan jeg få det sagt meter, hvis der ikke stadig hvor kan jeg få? Thanks.

Check ot vedlagte datablade: den ene er på flow sensor, og den anden er på den tilsvarende flowmåler. Begge kan fås hos RS Components ( http://www.rs-components.com/index.html ). Hvis for nogle årsager, behøver du ikke kan lide denne måler, som er dybest set en tæller med et display, kan du bygge din egen ved hjælp af microcontroller efter eget valg .. Regards, IanP

Du kan finde kataloget af flowmåler og flowmåler hos ABB / Siemens 's hjemmeside. held og lykke.

[Quote = IanP] Check ot vedlagte datablade: den ene er på flow sensor, og den anden er på den tilsvarende flowmåler. Begge kan fås hos RS Components (h ** p: / / www.rs-components.com/index.html). Hvis for nogle årsager, behøver du ikke kan lide denne måler, som er dybest set en tæller med et display, kan du bygge din egen ved hjælp af microcontroller efter eget valg .. Regards, IanP [/quote] Hej, Tak, ja jeg ved, jeg kan bygge en, men problemet for et hjem indbygget sensor er, at det ikke er korrekt, og så pålideligt sammenlignet med de kommercielt tilgængelige dem.

Nej, ikke bygge en Sansor ved dig selv, få en, der ligner det, jeg foreslog i mit tidligere indlæg, men du kan nemt opbygge en tæller / meter, som vil tage impulser fra denne sensor og konverter / vise dem som et volumen i L / m .. Dette bør være så nøjagtige som ≈ 1% .. Regards, IanP

, der var omkring at måle strøm af vand .. Hvad med at måle vandstand i nogle tank? Jeg ønskede at finde en løsning for en vandtank niveau med nogle mikrocontroller, men kunne stadig ikke finde nogen sensore (system), der kunne gøre jobbet. Har du nogen idé om niveaumåler sensore? hilsen.

[Quote = donkey41], der drejede sig om at måle strøm af vand .. Hvad med at måle vandstand i nogle tank? Jeg ønskede at finde en løsning for en vandtank niveau med nogle mikrocontroller, men kunne stadig ikke finde nogen sensore (system), der kunne gøre jobbet. Har du nogen idé om niveaumåler sensore? hensyn. [/quote] Hvis din tank ikke bevæger eksempel tank af biler, kan du bruge en flyder til at måle vandstanden.

Hej Du kan bruge freescale E-felt sensor IC til at måle volum i en tank CC magasin har et projekt + kilde kode ved hjælp af denne IC Alle de bedste Bobi

hej her er et komplet projekt PIC baseret med kildekode og hver ting er baseret på RS flowsensor håber dette vil hjælpe hele for dig, denne artikel også kaste lys over, hvordan du kan gøre hjemme bygge sensor som RS-sensor

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back