Walkie talkie signal interfererer med vejecelle signal?

S

seyyah

Guest
Vi har udviklet et apparat, der måler vægten ved hjælp af vejecelle. Det fungerer i en normal tilstand. Men hvis en walkie talkie kører i nærheden af ​​det, det påvirker enheden og enheden viser forkerte værdier. Vejecelle Kablet er skærmet og når vi rigtigt tilslutte den til jorden, er kablet ikke påvirket. Men hvis vi flytter walkie talkie i nærheden af ​​enheden er påvirket. PCB routing er én ting, men jeg mener, vi bør løse problemet hovedsageligt i programmet. vi bruger cs5532 som ADC. Hvad vil du foreslå for at løse dette problem? Jeg tror, ​​walkie talkie frekvensen er i hundredvis af kHz. Så hvad skal vi gøre for at fjerne denne form for støj? Af den måde, vi bruger 50-100sps omregningskurser. Der er en differential og common mode hardware filter ved indgangene på ADC med en cut off frekvens på ~ 2 kHz.

Hej, 1) Har du forskellen indgangssignal? 2) Har du prøvet et Faradays bur på dig enhed? 3) Bruger du et spektrum analysator at undersøge? Håber det hjælpe dig. JoseMiguel

1 - ja indgangen er forskellen 2 - Faradays bur er ikke praktisk på det tidspunkt, fordi det er en konstrueret og fremstillet boks eller et andet mærke, men samme funktion enhed, som ikke har nogen Faradays bur, har ingen problem som dette, så vi bør gøre noget uden bur først. 3 - Nej, kun oscilloskop.

Måske nødt til at bruge en kombineret RF filter (minimum design ved hjælp af ferrit perler + kondensatorer) + lavpasfilter (også god afkobling på strømforsyning linjer), se et eksempel i vedlagte diagrammer.

Den forkerte displayet er mest sandsynligt forårsaget af RF-signaler udbedres på indgang fase af ADC, en ekstra input forstærker, eller en ekstern beskyttelse dioder. Også broen forsyningen kan blive påvirket. Den "walkie talkie" vil typisk bruge 27 eller 433 MHz-båndet. Det er meget usandsynligt, at problemet kan løses med software betyder. Nå betragtes tilslutningskabel skjold og kredsløb grunde, og RF filtrering i Bridge levere output og forskellen måling input skulle hjælpe.

Det har en lignende konfiguration, bortset fra at vi brugte analoge frontend i stedet for instrumentering forstærker og vi brugte en række spænding modstand i stedet for buffered modstand spændingsdeler. Også ferritter og jorden koblinger er på plads.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 21:42 ---------- Forrige post var kl 21:33 ----------</span></span>
Som de sagde mig, de brugte en modificeret walkie talkie, der har lavere frekvens end normalt for at forlænge kommunikationen afstand, men jeg don ' t kende den nøjagtige frekvens. Anyway, kablet har skjold og når walkie talkie er over det, er der ingen kærlighed, hvis vi ordentligt jorden det. Men hvis vi direkte flytter det over åbent kredsløb eller ADC der er betydelige slip i målingen. Input linje i ADC kredsløb svarer til et af mister_rf er skematisk. Der er ingen ekstra buffer eller forstærker. Ligeledes er der ingen diode på forskellen signal linje. Men jeg kender ikke AFE interne kredsløb præcis. Den har en forstærker i første omgang, men jeg ved ikke, hvis det har en diode eller andre lignende ting.

Men hvis vi direkte flytter det over åbent kredsløb eller ADC der er betydelige slip i målingen.
Det kan være normal drift. Generelt kan følsomme elecronics kræver afskærmning for tilstrækkelig EMI-immunitet. Så længe du ikke kender frekvensen og udgangseffekt på enheden, observationen er næsten meningsløst.

Min ven har lavet en måling med enheden. Jeg stadig ikke kender frekvenser og amplituder han viste mig vejecelle retursignal og jeg prøvede at skitsere det. Det svarer til den i den vedhæftede fil. Signalet (DC-komponent) er hopper% 50 eller mere af den oprindelige (DC komponent) værdi, når walkie talkie er tændt. Det synes der er en ofset. Hvordan kan dette blive elimineret?
54_1312633071.jpg

Efter min mening er der en grund støj, da dette kan pålægge at redesigne hele PCB. Ground fly give et fælles referencepunkt for elektriske signaler, og de kan også bruges til afskærmning, så du behøver at være opmærksom på dette aspekt. Nogle materialer relateret til: [url = http://www.analog.com/library/analogDialogue/archives/39-09/layout.html] Analog Devices: Analog Dialog: PCB Layout [/url] http:/ / www.radiocad.com/_downloads/RF&EMCissues.pdf http://focus.ti.com/lit/an/szza009/szza009.pdf http://www .celectronics.com/seminar/sample/IEEE11-9-05.pdf

Ja, du kan have ret, han havde gentegnes bestyrelsen til at tilføje noget, og jeg ved ikke, hvordan det tegnes. Jeg vil også gerne nævne, at det er vanskeligt at udforme denne type kredsløb PCB. Det er ikke foreslået at adskille de analoge jorden og digitale jord (faktisk er der er forskellige meninger), og de bør være kortsluttet i den korteste gennemsnit af den måde at forhindre lækstrømme (relateret til 24 bit Delta Sigma konverter inderste kreds). Bestyrelsen er lille, og det har 24v, to 12 volt, som af den ene er isoleret, 10V, 5V, 3.3V, 2.5V skinner. Og en 4-lags PCB. Jeg finder det vanskeligt at udforme energifordeling af printet. Nogen forslag?

Jeg holder min opfattelse, at en vejecelle forstærkerkredsløb kan have brug for ekstern afskærmning for at opnå immunitet mod stærke RF felter. Fordi testresultaterne ikke giver nogen kvantitative data (frekvens, power / feltstyrke, distance), er det vanskeligt at afgøre, om det er et særligt problem med uegnet PCB layout eller som allerede gættet, bare normal drift. På den anden side, vil du finde nogle muligheder for forbedringer i de fleste designs. En RF hærdede ville bestå af - kontinuerlig jordplan - flere lav induktans bypass kondensatorer for alle levere noder - LC-filtre til al magt og signal linjer på tavlen interface - ekstra bypass kondensatorer for lavt niveau signaler nær den analoge chips til at reducere rest-RF - lokale skjolde i løbet af følsomme kredsløb dele

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back