wearable pulsmåling systemet .. har brug for hjælp

J

jieheo

Guest
Hai, jeg lige begyndt mit projekt at konstruere en enhed, der kan bære at overvåge hjerterytme under træningen. I min planlægning har det piezoelektrisk sensor -> signalbehandling kredsløb (forstærker -> filter) -> ADC -> microblaze processor -> ZigBee -> display system. Jeg forveksler med resultatet fra den piezoelektriske sensor, der kun kan læses ved hjælp af oscilloskop og også det ikke konstant .. Hvordan jeg kan konstruere min forstærker og filter kredsløb .. håber nogen kan hjælpe og guide mig til dette projekt .. Tak :)

Hvis jeg rigtigt forstår dig, du har brug for elektronisk stetoskop?

Hej, Kan vi erstatte med en trykmåler sensor for dette ...?

De har i øjeblikket et ur stil pulsmåler. Der er også finger stil hjerteslag og puls Okse i én enhed. Check h ** p: / / designscience.umich.edu / pdf% 20files/APD-2003-08.pdf fundet det med søgningen nedenfor
Hai, jeg lige begyndt mit projekt at konstruere en enhed, der kan bære at overvåge hjerterytme under træningen. I min planlægning har det piezoelektrisk sensor -> signalbehandling kredsløb (forstærker -> filter) -> ADC -> microblaze processor -> ZigBee -> display system. Jeg forveksler med resultatet fra den piezoelektriske sensor, der kun kan læses ved hjælp af oscilloskop og også det ikke konstant .. Hvordan jeg kan konstruere min forstærker og filter kredsløb .. håber nogen kan hjælpe og guide mig til dette projekt .. Takket :)

Tak for din hjælp .. Kravet om mit projekt er at bruge piezoelektriske sensor at opdage hjerteslag. i dette projekt h ** p: / / designscience.umich.edu / pdf% 20files/APD-2003-08.pdf, bruger de EKG-metode til at overvåge hjerterytme .. I mange forskning, som jeg har lavet, bruger de EKG som 2 elektrode var fastgjort til kroppen for at få hjertet til at slå læsning. Er EKG-konceptet er det samme med piezoelektriske transducer? Hvordan jeg kan minimere støjen fra outputtet af PZT?

fundet et element fra søgning "piezoelektrisk sensor pulsmåler" h ** p: / / www.ecrater.com/p/7190199/visual-electronic-stethoscope-ecg-hr på $ 160, da du kan bruge en pezo som input og output lyder det muligt, selvom jeg ville være spørgsmålstegn ved den lave hyppighed af et hjerteslag. om de har pezo skridttællere nu godt, siden du kommer til at forstærke signalet, vil et low pass filter skæres høje ende støj ud op07 blev brugt en skematisk jeg så på dette board til amp til EKG. om fleabay de har et par ultra lav støj opamp at vælge imellem.
Tak for hjælpen .. v Kravet om mit projekt er at bruge piezoelektriske sensor til at registrere hjerteslag. i dette projekt h ** p: / / designscience.umich.edu / pdf% 20files/APD-2003-08.pdf, bruger de EKG-metode til at overvåge hjerterytme .. I mange forskning, som jeg har lavet, bruger de EKG som 2 elektrode var fastgjort til kroppen for at få hjertet til at slå læsning. Er EKG-konceptet er det samme med piezoelektriske transducer? Hvordan jeg kan minimere støjen fra outputtet af PZT?

I dont know til påvisning hjerteslag med piezo, men med highbright førte dette virker, tænkte finger eller øre.

ja de har IR LED puls / ox piezo ændringer elektricitet til tryk eller pres til elektricitet, selv om trykket er en hel del højere i frekvens, og det kan give genlyd, spørgsmål, som jeg se, hvad længden af ​​piezo vil give de bedste resultater. normalt lavere frekvens større areal, der kræves. dog med pulser pr menuet. Jeg vil tro et armbind svarende til mp3-afspillere ville give tryk på huden, så modtryk ville føle pulsen. Der er en anordning til Wii dont have en så dont kende deres sensor teknik, men et godt sted at starte. har set dem i Walmart, shopko, målrette butikker, men det lyder som en måde at se, hvordan det fungerer. [Quote = tpetar; 1021087]. I dont know til påvisning hjerteslag med piezo, men med highbright førte dette virker, tænkte finger eller øre [/QUOTE]

Min mening piezo tilgang er meget dårlig og upræcis. Bedre chancer er med elektronisk stetoskop for at høre hjerteslag. Piezo skal være meget godt isoleret fra bagsiden. I dont se nogen kommercielle produkter baseret på denne, selvfølgelig gjorde jeg ikke se, måske eksisterer, eller en person eksperimentere med det, og udvikle nogle projekt.

Der er 1 ting at huske på, vil enhver forstærkerkredsløb introducere støj i signalet, det er en væsentligste årsag lægerne bruge rigtige stetoskoper.

Ja og Nej, jeg kender masser af læger, der bruge elektroniske stetoscope. Du har i markedet for 100-300EUR pris. Også gerne eksisterer støj, ligesom der findes filtre. ;-)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back