White Noise Generator

R

RedHat

Guest
den hvide støj generator knyttet kredsløb er fra kredsløb kælder magasin, forstår jeg ikke den del med røde omrids.Jeg ved, at TR1 er inverteret til at generere hvid støj, men jeg kender ikke sin analyse for eksempel, hvordan kunne VR1 kontrollere støjniveauet?hvad er betydningen af C1? hvorfor ikke kun bruge en kondensator i stedet for C5 og C6?

ragards
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

C1 filtre strømforsyningen til den første etape.Dette forhindrer svingninger fra strømforsyningen kobling.

Støj fra input modstanden forstærkes af transistoren etaper.Støjen spænding er proportional med kvadratroden af resistens.

De to parallelle kondensatorer bypass over et større frekvensområde.Jo større en har flere serier induktans, som forhindrer den i at omgå højere frekvenser.

Citat:

Støj fra input modstanden forstærkes af transistoren etaper.

TR1 har base emitter krydset omvendt partiske.Det giver støj også.Den støj er proportional med den nuværende, som er kontrolleret af den variable modstand.

Jeg var ikke opmærksom på at undersøge banen første gang og lagde ikke mærke til, at den første fase ikke var en PNP type.

Den støj spektrum af denne omvendte partisk vejkryds i fordeling er ikke helt flad.En Støjgenerator kun bruger modstanden ville være mere flad.R2 og C1 udgør en spændingsdeler på AC og decouples signalvejen fra strømforsyningen jernbane.

tak for dit svar, det noget, jeg ikke forstår, er brugen af R2, da det falder meget lille spænding.Hvad hvis jeg fjerner R2, hvad vil der så ske?

Hvis du fjerner R2 der er mulighed for forstærkeren svingning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back