Wideband LNA med cutoff i lav frekvens

M

monnoliv

Guest
Hej, jeg har at bruge en bredbånds LNA (som ABA-53563 fra AVAGO, det er et "internt 50-ohm matchede silicium monolitiske forstærker, som tilbyder fremragende gain og flad bredbånd reaktion fra DC til 3,5 GHz"). Min bekymring er, at jeg har til at passere de lave frekvenser samt, typisk 50kHz. Jeg har regnet ud, at jeg har til at vælge om 100NF som en kondensator. Problemet er, at denne form for kondensator har en svag adfærd i den høje frekvens regionen (blive en spole). Hvad kan jeg gøre? Sætte 100NF i / / med 1nF for eksempel? Nogen har et trick? :?:

Ja, måske placere en lille værdi kondensator parallelt med den store klare opgaven. Er muligt at brug for en ekstra spole til at kompensere for bredbånd matchende. Den dårlige ting er, at Avago giver S-parametre kun ned til 50 MHz, og du kan ikke simulere kredsløbet under denne frekvens ... men kun at gøre virkelige målinger. Af den måde ... nogle gange denne DC udgangspunktet for bredbånd MMIC forstærkere er bare en marketing terminologi.

nogen rent faktisk gør en chip kondensator, der er to kondensatorer bundet sammen til dette formål. Producenten undslipper mig i øjeblikket. Du skal være opmærksom på, at en masse af forstærkere med disse meget store båndbredder faktisk ikke gå hele vejen ned til DC. De holder op med at måle noget i stil med 50 MHz, fordi nedenfor, at gevinsten går til helvede! Årsagen er, at forstærkeren består af to transistorer med feedback (cascode eller Darlington), og tilbagemeldingerne dræber gevinst ved lavere frekvenser. Sørg for, amp du bruger rent faktisk har "DC" gevinst!

Hej, Tak for dit svar. Jeg tror, ​​at vi, hvor galt med kondensator resonansfrekvens. Jeg gjorde hvad der svarer kredsløb af en ægte kondensator (RLC med parametre C = 100NF, ESR = 0.08ohm og fc = 10MHz) put and jeg dette kredsløb ved indgangen på en 50 ohm impedans system (LNA eller hvad), og resultatet er ganske godt: det øverste afskæringsfrekvensen afhænger kun af den serie spole og indgangsimpedans (jeg fandt fcut = R / (2 * pi * L) = +-3 GHz). Nice, er det ikke? Ikke mere lille kondensator påkrævet! Det bekræfter, hvad jeg har set også på nogle high-speed Development Kit. Sommetider de sætter så store kondensator (kendelse af 100NF) på deres transceiver linjer (2 GB / s) og jeg tænkte på, hvordan det her fungerede. Jeg har vedhæftet de diagrammer og Bode plot + et matcad beregning. Hvad er meget vigtigt for mig er, at jeg har for at være sikker på, at en given forstærker kan udføre sit arbejde (som anført i datablad) med de lave frekvenser. Er der nogen har nogle henvisninger til gode IC? (Gain: 20 dB, 50kHz-> 2GHz):?:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back