WiFi og Zigbee hardware

S

siongboon

Guest
Hej, er den grundlæggende hardware til Zigbee og WiFi er den samme.? Er det muligt at bruge den samme hardware til både Zigbee og WiFi? Er det fysiske lag den samme? Jeg gætter på, at ZigBee, Bluetooth, WiFi bruger den samme fysiske lag kredsløb, men jeg har ingen resultater at bakke det op. Protokollen er anderledes, men banen er den samme. Er det så? Tak for din vejledning. Siong Boon

Jeg kan ikke give et fyldestgørende svar, men nogle gange funktionen af WiFi og Bluetooth er pakket sammen. De to arbejder i samme frekvensområde og kan dele antenner (i det mindste i nogle tilfælde). Jeg er ikke sikker på at de kan anvendes samtidig, hvis deling af antenner. Jeg er mindre fortrolige med Zigbee, men mener, at dette også bruger samme frekvens spektrum.

Hej ngmedaboard, Tak for din deling. Når du siger "pakket sammen", mener du pakke ind i en IC chip? Jeg spekulerer på, om der er en IC-chip, der kan fungere WiFi, Bluetooth eller endda Zigbee? De behøver ikke at arbejde samtidigt. Jeg spekulerer på, om der er? Tak for din feedback. I det mindste nu, tror jeg det er faktisk sandsynligt, at de ligner hinanden så hvordan. Du siger, at de er i samme frekvens spektret, så antennen kan deles. Hvad med det fysiske lag et trin højere end antennen, spekulerer jeg? Tak. Siong Boon

kommunikation band er den samme, men ikke det fysiske lag.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back