WinAPI newbie spørgsmål

C

CMOS-babe

Guest
Kan nogen forklare mig, hvad der præcist WinAPI er ... Hvordan kan jeg bruge det?

Tak

API = Application Programming Interface.

System ressource af computerne er under kontrol af operativsystemet.For at få adgang og for at gøre noget på dette ressourcer Operating sytems har indbygget funktioner.for eksempel at åbne en fil på harddisk eller åben kommunikation om serila havne.API er en gruppe funktioner på toppen PF OS at få adgang til og programm ressourcer.

API er specs af software leverandør.
Forbrugeren kan bruge disse funktioner til at gøre hvad de vil, hvis udbyderen har giver dem.

Hej,
i henhold til API er temmelig klart fra ovenstående svar, så WinAPI er Windows OS API's jeg, e de funktioner, afsløres af Windows-styresystemet til programmer, ved hjælp af disse funktioner kan du læse filer, skrive filer og udføre mange operationer, der kræver din application program til at interagere med OS.
I Windows, har du API inddelt i sektioner, såsom API's tilknytning til filer, konsollens, tegning osv. ....,
så afhængigt af, hvilken API du vil bruge og formål, kan du slå op, at API i MSDN og omfatte en passende overskrift filen, og hvis det er nødvendigt at lib-fil og kalder funktionen (API) i din ansøgning og har den ønskede opgave er opnået.

håber, at rydder din tvivl.

Hej,

Der er 3 vigtige kerne-modul om win os.
kernel32.dll
user32.dll
gdi32.dll
Ønsker at bruge funktioner, som disse dll???
Hvis ja!Brug Win32 API til at få adgang.

Hvordan man bruger dem API-funktioner?
1.Charles Petzold, Programmering Windows 5e
2.Jeffrey Ritcher, Programming Applications for Microsoft Windows 4e
3.MSDN

Held og lykke

Windows API (også kaldet Win32 API) er C-baseret.Der er andre biblioteker som f.eks MFC som er en C Abstraction Layer for API.
En god tutorial introduktion til API er på w ww.winprog.net / tutorial /

Den vigtigste indgang til API er # include <windows.h>, der er andre header-filer også, men de fleste af API-funktioner kan tilgås via windows.h

For at hente API alt hvad du behøver for at komme er det Platform SDK w ww.microsoft.com/msdownload/platformsdk/sdkupdate/XPSP2FULLInstall.htm

Du vil også have en C / C compiler til at bruge overskrifter og biblioteker, vil jeg anbefale den frie Visual C 2003 Toolkit på msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003 /

- Jayson

Win API er ikke noget, men det indeholder nogle interne funktioner ........ gerne i vores c printf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back