Wire længde til MCU

R

RedHat

Guest
Jeg ønsker at tilslutte en række af syv segmenter og trykknapper til en microcontroller, problemet er, at de vil være langt væk fra mikrokontroller omkring 10m eller måske mere, hvilken type tråd kunne jeg bruge, således at banen vil arbejde sikkert da jeg er bange for den dæmpning af signalet?

hilsen

Det handler ikke om wire.Det handler om at bruge de relevante protokol til at overvinde problemerne med fremsendelse linje virkninger i længder såsom 10m eller længere.Et andet spørgsmål er højt strømforbrug i kørsel signaler over en lang ledning.

En almindelig teknik, du kan bruge, er Low-Voltage Differential Signalling (LVDS), men jeg anbefale dig at bruge trådløse protokoller, såsom Bluetooth og Zigbee, der er billige og enkle at bruge.Det er også energibesparende og tråd vedligeholdelsesfri.

En anden mulighed er at bruge FM / AM / FSK teknik såsom 433MHz FM transceiver, som kommer i nogle microcontrollere som dem i Microchip PIC16 og PIC18-serien.

Hvis du seriøst insisterer på at anvende 10 m lange wire, problemet er, hvor skal du hen til at placere en repeater til at øge din signaler?Du kan endda ende med at opbygge en bus, gennemførelse af CAN, I2C, USB, Ethernet og lignende at afholde faste omkostninger.

10m er ikke afslutningen på jorden ..
Til 7-segment display brug transistor buffere (kan Schottky såsom ULN2003 eller lignende), og du kan bruge flere kerner afskærmet datakabel med dirigent gauge> 28AWG ..efter alt, hvad vi taler om mAs ..
Med hensyn til input fra de enkelte knapper, bruge separate skærmet flerlederkabel (de samme data kabel med> 28AWG), brug Schmitt Trigger inverter såsom SN74 (LS, HC) 14 eller CD4093 som buffere, og tilslut 10nF kondensator med 5.1V zenerdiode mellem inputs og 0V, og 1Kohm som pull-up ..
I denne situation en knap vil operere mellem dette input og 0V ..
...og alt burde være ok ..
Hilsen,
IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back