Wireless Audio modul, hvad man skal bruge?

Z

Zedman

Guest
Hej,

Jeg vil gerne oprette en afstemningsprocedure, der ville have den funktion til at optage lyd fra de enkelte enheder ved siden af de stemmeberettigede formåen.
Det bør være trådløs, og jeg søger efter en god lyd -> trådløst modul til at overføre lyden til pc'en.

Jeg fandt denne FM transmitter chip Si4710/11 (fra SiliconLabs) det ville være dejligt, men det gør ikke kryptere lyd så det kan blive lyttet med en almindelig FM-modtageren ud af bygningen, som ikke er for god ...

Alle har et forslag om, hvordan du enrypt eller disort (og dekryptere eller tilbagekræve) lyden?

Eller andre forslag om at overføre lyden?

tak,
Zedman

Tjah, jeg er usikker på, hvad du virkelig efter her.Du er nødt til at foretage nogle grundlæggende beslutninger om systemet, hvad det skal gøre, og hvordan den bør gøre det, før du kan endda begynde at se på chips.

Disse silicium lab IC's du
har nævnt, er for kort rækkevidde fælles FM-båndet lydenheder.Det
er en farily nyere ting, at de love er blevet losened for at sende på de kommercielle FM-båndet (88-108Mhz) med række restriktioner, og andre hårde specifikationer, for hvilke chip manufacturesr har draget fordel af.Disse synes at være meget almindelig for iPods at muliggøre enkel trådløs afspilning på standard radio's,

Hvor sikker skal dette være?Der er også vifte / kvalitet / hyppighed, der tænkte på.I sidste ende, kan du vælge det analoge eller digitale strategi.Digital vil sætte meget høj kvalitet lyd, kryptering ville være meget let (siden kan du sende data i en ejendomsretligt packet format, at nogen skal vide for at udtrække lyden fra).Den store negative med digital er: RF båndbredde behov og pris.

Hvis du blot har brug for telefon-kvalitet, der er nogle kortdistanceudstyr, som giver mulighed for lav quaility lyd, med alt on-chip, herunder MIC forforstærker.Disse vil kræve nogle anstændige radio hardware at overføre data.

For analoge, kan du få ganske god kvalitet, billigt, ved hjælp af bredt raader dele.Enten helt diskret, eller ved hjælp af en chip-løsning (ligesom din silicium labs enhed).Problemet her er, som De sagde kryptering.Selv om det ikke er en meget elegant løsning, du kan bruge en simpel lyd scrambler mellem din mikrofon og lyd i for senderen, og har en descrambler på receiveren.Folk kan stadig "pick up" signal på radioen, men ikke ville være i stand til at forstå et ord.

Altså, først vil beslutte følgende:
Kvaliteten af lyd (CD? Telefon? Rent bare for at 'forstå' ord?)
Hvor mange enheder / kanaler er brugt?
Rækkevidde?
Overførsel?(batteridrevne?)
Digital / analog?

Alle ovenstående påvirker omkostninger og kompleksitet, som også påvirker tid til design.

Buriedcode

Hej,

tak for den forklaring.
Projektet er i "beslutning om, hvad der skal bruges til audio transmission" fase.
Så:

- Det
vil være batteridrevne det skal køre mindst 5 timer fra batteriet, med mindst 30 min af audio transmission
- Kvalitet: det
vil blot være tale så jeg tror, telefon kvalitet er OK
- Der
vil blive ~ 30 enheder
- Rækkevidde: ~ 20m

For afstemningssystemet en 900MHz RF chip vil blive anvendt.
For kryptering Jeg tror, at det analoge scrambler vil gøre.

Vil du forklare mere om disse:
"Der er nogle kortdistanceudstyr, som giver mulighed for lav quaility lyd, med alt on-chip, herunder MIC forforstærker."

tak,
Zedman

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back