Wiznet modul (NM7010B +)

Y

yogita

Guest
Hej ... Alle bedes du er en person vide om wiznet chip. hvordan man kan sætte ind i de lan. hvis nogen intrested bedes du svare mig tilbage vil jeg fortælle det præcise problem ... : ([/B]

Hej, Vil du Solution eller ønsker at levere løsningen til os .. Lidt forvirret. Hvis du har succes med dette modul hvilken hastighed du får ud af det .. Er du i stand til at få næsten 450kbits / S..? Lad mig vide .. Regards

Vi arbejder på ethernet aktiveret controller. Af samme grund har vi købt Wiznet modul NM7010B +. (Chip W3150A +) lige begyndt at arbejde på det ... Efter at have studeret masser af datablade, at IM ikke kan finde hvordan man kan opdage source hardware addresse og IP-addresse. Det betyder, hvad algoritme jeg skal følge, før data overførsel. Jeg har kun udfyldes, SPI kommunikation del. Jeg ved, hvordan man kan omsætte værdier i registre over de wiznet chip, men hvad der kunne være værdier som Kilde hardware tilføje og IP tilføje.? Jeg ønsker at se mit modul i netværket, men endnu ikke er lykkes. forklar mig, hvordan mit modul vil bevæbnet med Kilde hardware addresse og IP-addresse. Jeg vil gerne høre fra nogen, der faktisk bruges. Jeg wlll være så meget taknemmelig for ham / hende.

Hej Yogita Jeg tror, ​​du er ved at udvikle Embedded Server eller Remote Interface til visse enheder.
Jeg vil gerne høre fra nogen, der faktisk bruges.
Jeg har ikke " Faktisk " brugte dette modul, men andre relaterede Wiznet Products. Er jeg berettiget til at give dig nogle forslag ..? Regards Pcup

Ja offcourse ... altid velkommen. u kan gå gennem datablad af dette modul og chip. Det siger efter at sætte værdi i Shar, GWR, SUBR, SIPR. vil det faktisk i nework? Hvis ja så for, hvad de autodetection driver kildekoden & firmware koder? 2. Ting er, hvad der er kilden IP & Kilde hardware addresse jeg kan putte ind i modulet. Det er ikke givet anywher i dokumentationen

Thanx. Kan du give nogle detaljer om MCU. Du nødt til at erhverve IP dynamisk. Brug af Forsamlingen eller C-sprog ..? Regards

ja jeg bruger 89c51rd2 med Keil. Jeg bruger SPI interface. Jeg har gjort kommunikationen. Jeg kan læse / skrive-chip. så ..... ur siger jeg nødt til at skrive kode til DHCP klient. så DHCP vil give den IP addresse? cant det være enklere måde (som jeg har læst, at vi kan give reserverede IP-og MAC til modul der allerede skulle enterd ind DHCP klient listen) eller fortælle mig den detaljerede algoritme til at skrive kode. programmer på Wiznet er tooo TUF Jeg kan ikke forstå dem: (Tusind tak for hjælp.

Det siger efter at sætte værdi i Shar, GWR, SUBR, SIPR. vil det faktisk i nework?
Check dine værdier, hvis du er i stand registrere .. Ligesom GWR din router ip f.eks 10.0.0.1 SUBR dit netværk maske 255.255.255.0 Shar MAC-adressen for The Wiz SIPR ip for Wiz fx 10.0.0.12 Første opgave er konfigurere wiznet med hårdt kodede værdier og ping fra PC. Derefter efter hård kodning af værdier .. forsøger at bruge netværk sniffere eller macmask værktøj til at analysere værdier med Wiz. Jeg fortgot at spørge dig, at har du prøvet at registrere værdier i Wiz .. Kig ind i din PM .. Jeg PMed den til dig [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 timer og 48 minutter: [/color] [/size] Husk WIZnet ikke giver MAC-adresse. Bortset fra gateway-moduler (dvs. Seriel-til-Ethernet mv.). Hvis du flytter til offentlige domæner, du bør købe MAC-adresser, der skal bruges i dit system ved IEEE ( www.ieee.org ). : Idea: Find Dead Ethernet Card Brug den til MAC og Thrash det ...

[Første opgave er konfigurere wiznet med hårdt kodede værdier og ping fra PC. Derefter efter hård kodning af værdier .. forsøger at bruge netværk sniffere eller macmask værktøj til at analysere værdier med Wiz. Jeg fortgot at spørge dig, at har du prøvet at registrere værdier i Wiz .. Kig ind i din PM .. Jeg PMed den til dig] ok .. Jeg mener jeg nødt til at sætte nogen værdier i wiznet der skulle ikke være i modstrid ret? Jeg vil gøre, at ... Hvad er dette netværk sniffere eller mackmask. Jeg jhave noget, der hedder Ethereal (jeg kan se netværkstrafikken på min PC for alle lag) med det. Toriske ni dont have ide overhovedet om PMed .....:| [/quote]

PM -> EDA Mail Box Ja, du har brug for at sætte værdier i Wiz Ok Ethereal kan gøre - Ethereal er Network Sniffer-MacMask bruges til at se EDIT enhedens MAC-og IP er. Efter registrering værdier finde enheder i netværket fra Ethereal. Find ud af enhedens MAC og IP

Koden u har sendt på min mail. i den pågældende kode whay u har confiugred UART. ?

Som du sagde, du ikke ved, hvordan man registrerer IP, MAC .. Kode forstå, hvordan man registrerer værdier. Jeg sagde bare se på registereing værdier med Wiz jeg ikke redigeret koden for dig. det er en del af gennemførte kode fra tidligere udvikling. skal du registrere værdier med WIZ.look på registrering modul tage sig af SS-pin høj og konfigureret korrekt i henhold til dine SPI og fjerne alle junk.

Som du sagde, du ikke ved, hvordan man registrerer IP, MAC .. Kode forstå, hvordan man registrerer værdier. Jeg sagde bare se på registereing værdier med Wiz jeg ikke redigeret koden til dig fra denne u betyde, at hvordan man skriver værdien ind wiz registrere eller hvad? Jeg mener, jeg ved, hvordan man skriver wiz registre. ya og sende mig Dynamic Host confugration modul

Ok, hvis du er i stand til at registrere værdier med Wiz så dit problem er løst. Når du er i stand til at skrive [Shar, GWR, SUBR, SIPR] thease værdier er din enhed i netværket. Tillykke. Du behøver ikke DHCP Code det er meget forvirrende og TUF.

[Quote = yogita] Ja jeg bruger 89c51rd2 med Keil. Jeg bruger SPI interface. Jeg har gjort kommunikationen. Jeg kan læse / skrive-chip. så ..... ur siger jeg nødt til at skrive kode til DHCP klient. så DHCP vil give den IP addresse? cant det være enklere måde (som jeg har læst, at vi kan give reserverede IP-og MAC til modul der allerede skulle enterd ind DHCP klient listen) eller fortælle mig den detaljerede algoritme til at skrive kode. programmer på Wiznet er tooo TUF Jeg kan ikke forstå dem: (Tusind tak for hjælp [/quote] Jeg tror ikke, wiznet NM7010A har SPI-interface det kun har IIC og parallal havn-grænsefladen eksempel kode til begge grænsefladen er ganske enkel... . den ip appress og Mack-adresse kan indstilles ved hjælp wiznet API-funktionen kalder set_ip_address og set_mac_address. haseled

Hej Yogita Jeg håber, at enheden er i netværket. Jeg tror, ​​ping anmodning også perfekt. Hvad er næste .. Designing Embedded webserver til Vejrstation eller musik station ..? Embedded webserver til hjem sikringssystem ..? Vi er interesseret i at vide om dit projekt. Best of Luck hilsen pcup

Hej pcup ... Jeg har ikke afsluttet endnu, men arbejdet foregår. n Sørg ......... Jeg vil helt klart give op uanset hvad jeg har gjort med. og jeg har brug for din hjælp yderligere sååå kan du holde kontakten ... vores ende system er endnu ikke åbnet for mig. men whever Jeg kom til at vide, at jeg vil informere u. som en nybegynder jeg er nødt til coomplete denne opgaver .. først.

Yogita er du i stand til at konfigurere enheden til netværket eller ej? Pas på med Gateway - enhedens IP - Port. Når enheden er synlig for netværk, forsøge at Ping det. Else bruge Ethereal til at undersøge netværksenhed konfigurationer. Bedste måde er Hent MacMask prøveversion eller andre Mac-og IP-redigeringsværktøjer. Regards

Hej yogita, jeg står over for problemer i interface 89c51rd2, SPI med min touchscreen controller ... gjorde u brug tilsættes bibliotekets funktioner i koden?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back