Xilinix Spartan-3 Board, problem

A

abionnnn

Guest
Jeg
har bemærket, at den effekt forbindelse, at det kommer med, har ingen mulighed for en jord-forbindelse.

Jeg bliver nødt til at interface bestyrelsens udgange til eksterne kredsløb (a 8051 bord gjorde jeg sammen med en
12 V Stepper motor kredsløb), der benytter en anden strømforsyning, der
er jordforbindes ...Hvad skal jeg gøre?

Tilslutning hver jorden til hinanden ud af de spørgsmål?Deres input er værdsat!

-abionnnn

 
Hi abionnnn,
Jeg tror ikke, bør du nogensinde tænke på at tilslutte Jorden fra magten i dit følsomme elektronisk udstyr.

når oyu har forskellige strømkilder, som denne sag, hvis dit signaler der isoleres med en transformer, skal du have en faelles jorden,
uanset hvor svært det er.Hvis du ikke du kan ende op med meget unpleasent overraskelser, som vil ødelægge dit mest værdifulde komponenter.

Du kan have en af følgende valgmuligheder: Brug opto-isoleret bus mellem de 2 bestyrelser (dyre og pladskrævende).Eller tilslutte 2 grunde med en enkelt tyk ledning til, at du har et solidt fælles grundlag.

Jorden på strømforsyningen ikke er et vigtigt, emne for de fleste af ansøgningerne.Specielt i små signal enheder.Jorden stik er vigtigt, hvis du har høj spænding (mere end 60V) og / eller VILKE aktuelle programmer for at forhindre electricution af dine brugere.for 5 og 12 volt logik, du absolut ikke har brug for en jord.

BR,
/ Farhad

 
Kære farhada,

Tak for dit svar.Jeg tænkte noget i stil med dette ville være et problem.Jeg rent faktisk gjorde brug et par 4N25 OPTO's men som De sagde, det ville være en dyr og pladskrævende situation, især når der, hvis jeg bruger det fulde potentiale i alle FPGA's I / O.

Min største bekymring i jorden er jeg ved ikke, hvad der er inde i transformer (selvom den siger det
er en switch mode), men det har kun den aktive og neutrale forbindelser hvilket betyder det
er flydende i forhold til Jorden.Så jeg formoder, det
er ok ret?

Er der andre spørgsmål end den modstand på jorden forbindelse?Hvis jeg ikke tror, at dette er den eneste plausible løsning.

Tak igen,

-abionnnn

 
Hej,
behøver du ikke at bekymre sig om jordens overhovedet.Deres største bekymring bør være stabilityof din jorden, når du har flere magt wources.

Det centrale spørgsmål i Deres tilfælde er at holde signalet niveauer på samme niveau.Ved at have en god begrundelse signal,
skal du sørge for, at de 5 volt på produktionen af dine FPGA er det samme som 5 V på input side, da de begge har samme referencepunkt.

Hvis din ansøgning er en industriel anvendelse, jeg vil anbefale at bruge en transzorb om alle de signaler værdien af transzorb bør være på leasr 2 gange den maksimale spænding.Hvis du gør det,
skal du tilføje et lille 0.1-5 ohm modstand til din output signaler, der vil fungere som sikringer til enheden, hvis du får et væmmeligt stort spyd, de transzorb vil blive aktiveret, og den modstand vil brænde, men resten af dit enheder wil være OK (jeg brugte til at arbejde med 3000 volt kontrol med enheder ved hjælp af Xilinx XC4005 FPGAs).

Håber du finder de oplysninger brugbare.Må jeg spørge, om dette er et skole projekt, et hubby projekt eller for en enhed?

BR,
/ Farhad

 
Thanks for the transzorber idé, jeg var bare at bruge dioder på h-bro for at beskytte mod back-handling, men dette er måske ikke nok.

Citat:

Håber du finder de oplysninger brugbare.
Må jeg spørge, om dette er et skole projekt, et hubby projekt eller for en enhed?
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top