XUPV2P og VGA

B

BlackOps

Guest
Hej,

Jeg ønsker at eksperimentere med at skabe VGA controller til min XUPV2P bord ..

først vil jeg brug for at vide nogle links om VGA, SVGA, XSGA ...eller lignende?kan du sige mig sådanne links, jeg har google et parti, men kunne ikke finde en masse god teknisk litteratur ..

også, jeg tror, jeg vil få nogle meget billige gamle VGA-skærm ..vil jeg være i stand til at spille med det, og mit bord?

og hvordan vil det afvige til output grafik på LCD-skærmen og SVGA montior?eller VGA?

tak

Er jeg nødt til at generere RGB og HSYNC og VSYNC for LCD-skærm med 15dsub stik også?hvis jeg ønsker at starte med simple VHDL VGA kode programmering har jeg brug for at få CRT-skærm?eller LCD-skærmen vil også arbejde?

I stil kan ikke finde nogen enkel VHDL-kode, der vil bare output enkelt linje eller dot ..Har du noget?

Yes.You er ret bliver du nødt til at generere HSYNC og VSYNc.You kan henvise til VESA standarder på deres URL eller her
www.epanorama.net / dokumenter / PC / vga_timing.htmlJeg havde kodet et lille vga spillet.Lad mig vide, hvis jeg kan hjælpe dig mere ...

Den analoge input-stikket på en almindelig LCD computerskærm behov samme RGB og sync signaler som en CRT-skærm.

Jeg har ingen VHDL eksempler, men hvis du kan læse Verilog, skrev jeg et lille simpelt modul, der viser en ASCII alfabetet på en almindelig CRT-eller LCD-skærm på 800x600 opløsning.Måske vil det hjælpe dig.
ftopic248922.html # 837653

Senere i denne diskussion er en version, der viser tegn skrives fra et tastatur.

Ser dette papir:

http://www.ieeta.pt/ ~ iouliia/Papers/2005/ETSet2005.pdfBehov oversættelse.Men har VHDL-kode.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back