zenerdiode spændingsregulering

D

devil6600

Guest
Jeg har 5v 3amp udbud, og jeg ønsker det skal reguleres på 4.3v 3amp, hvor meget watt zenerdiode jeg brug for? Jeg prøvede med 4.3v zenerdiode, men det blev beskadiget. Jeg ønsker ikke at bruge justerbar spænding regulator

Har du tænkt sætte et "[Jeg] normal [/I]" diode, inden for de specifikationer, du strømforsyning, i serie med udgangen? Hilsen.

kontrollere effekt af den diode, der blev ødelagt, og erstatte det med en af ​​lidt højere watt og zenerdiode beskadiget for 5 V forsyning er virkelig et underligt spørgsmål aldrig hørt eller set kontrollere udbuddet også for nogle lækage, der kan have beskadiget zener også prøve begrænse strømmen gennem kredsløbet

Hvis du bare bruger en modstand og en zenerdiode at få 4.3v/3A fra 5v indgang så du brug for en 12.9W zener:!: Alex [color = "sølv"] --- Opdateret --- [/color] [quote = Jeffrey Samuel, 1122096] og zenerdiode beskadiget for 5 V forsyning er virkelig et underligt spørgsmål aldrig hørt eller set [/QUOTE] Hvorfor vil du finde det mærkeligt?

Har du tænkt sætte et "[Jeg] normal [/I]" diode, inden for de specifikationer, du strømforsyning, i serie med udgangen? Regards.
tak for pegende, jeg allerede har prøvet det, men resultaterne var ikke konstant. Nogle gange har jeg fået 4.4v eller 4.5vi ville bruge den samme forsyning til magten GSM-modul, kræver det pludselig strøm af 2amps, hvis jeg sætter diode i serie vil det være ok for GSM-modul?

Hej djævel! En af de bedste måder, du kan bruge, er en op amp + et potentiometer + en række pass element såsom en Darlington par!. og nogle simple modstande! eller hvis du ikke ønsker på denne måde, kan du bruge en simpel TL431 og derefter en Darlington par! Med venlig hilsen Guldsmed

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back