Zero-hvis modtageren mixere!

E

eng-a-hesham

Guest
1 - Når man designer et nul, hvis modtageren vil en mixer være nok til mit design .. eller skal jeg bruge to I & Q mixere? 2 - hvis to, bør der være en faseforskydning på 90 mellem LO signalerne forsyner dem med ... hvad er de andre design forskellene mellem dem? 3 - for at undgå 2. ordens forvrængning Jeg vil bruge forskellen endte mixer er det godt eller dårligt!

1-Hvis du bruger to I / Q Mixers, vil det være let at adskille ønskede og uønskede sidebånd på output.You kan bruge en flerfaset filter til at diskriminere dem .. 2-Ja, 90 graders faseskift er nødvendigt at køre I / Q mixer kombination .. 3-Ja, differentierede strukturer har theoritically nogen endda tilstand harmoniske.

2-er de identiske, eller at der skulle være nogle forskelle i design!

[Quote = eng-a-Hesham, 1000168] 2-er de identiske, eller at der skulle være nogle forskelle i design [/QUOTE] De skal være ens!.

Jeg også forsøger at gøre en nul-IF homodyn setup. Jeg kiggede på aktive armaturer fra analoge enheder som en mulighed, og nogle af dem angiver deres IF område som arbejder ned til DC, men ingen af ​​dem virkelig give nogen konkrete eksempler på at bruge dem til homodyn-modtagere. For eksempel blev jeg se på AD8343: http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/AD8343.pdf Men jeg kan ikke se en god måde at få signalere ud af forskellen (som er forspændt høj) outputswithout AC-kobling (som jeg ikke kan gøre, behøver ting at arbejde hele vejen ned til DC). Har nogen brugt aktive blandere som disse for nul-IF modtagere, eller skal jeg holde med dobbelt balancerede miksere? Min frekvens er lav (8-50MHz), btw. Også, hvis jeg bruger to dobbelt balancerede blandere, det er okay, hvis jeg bruger en tovejs strøm splitter at fodre min RF i begge dem direkte? Eller skal jeg have en form for buffer eller dæmper pad mellem splitter udgange og mixer RF havne?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back