Zero Ohm Resistor Jumper

H

htho55

Guest
Hej alle,
Er der nogen vide, at den tilsvarende induktans 0402 SMD nul ohm resistor jumper?
Tak.

Jeg tror, kan induktans ikke afgøres uden at definere den respektive returvej.

FVM skrev:

Jeg tror, kan induktans ikke afgøres uden at definere den respektive returvej.

Tak for alle jeres svar.
Hvad er det selv-resonant freqeucny (SFR) for generelle 0.402 nul ohm resistor jumper?
Er det stadig omkring 0.2nH på 2 ~ 5GHz?

aho911 skrev:

Tak for alle jeres svar.

Hvad er det selv-resonant freqeucny (SFR) for generelle 0.402 nul ohm resistor jumper?

Er det stadig omkring 0.2nH på 2 ~ 5GHz?

Citat:

Det er en delvis induktans, der ligner et stykke ledning.

FVM skrev:Citat:

Det er en delvis induktans, der ligner et stykke ledning.

Jeg er enig i det omfang, at under forudsætning af en konstant, montage indenpendant selv induktans for en del er en nyttig tilnærmelse i mange tilfælde.

or a straight PCB trace.

Men det er ikke præcise og har brug for en reference geometri, hvis induktortypen terminaler har en afstand, især for de meget lave selvstændige induktans af
et stykke ledning
eller en straight PCB spor.

Hvis man antager en PCB spor af samme bredde som jumper (0,5 mm) som reference geometri, end du får omkring 0,1 nH induktans til 0.402 jumper.Det betyder, at spor induktans er steget med dette beløb, når man skærer den og samle jumper over kløften.Men du kan også se, at denne stigning varierer med afstanden til et punkt under jorden plan.Det kan være f.eks 0,13 nH med en 4-lags bord (,38 mm Substrat højde) og 0,1 nH med 1,6 mm Substrat højde.

Det andet punkt er, at kunne jumper samles også til et spor af forskellig bredde.Dette ændrer det tilsyneladende selv induktans, fx hvis monteret på en 1 mm spor, det ser ud til at have 0,25 nH induktans.I modsætning hertil, monteret når de på et 0,2 mm spor, det viser en negativ induktans på 0,04 nH.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back