zerocross opdage med H11AA1X

D

dkn

Guest
Hej. Jeg bruger den H11AA1X optokobler at opdage zerocrossing. Dette fungerer fint, dog modstande til at begrænse strømmen bliver temmelig varmt. Jeg kører 230V og im ikke op til en transformer. Modstandene jeg bruger er 2 x 22k 1watts. Så enhver bedre værdier eller ideer? Mange tak for din tid. / / Dennis

Denis, kan du bruge en kondensator af 100NF 400V til at begrænse den nuværende (det ligner 33Kohm modstand) uden disipated strøm. Men problemet er, at kondensatoren vil ændre fasen 90 °. Du skal vide, at og korrekt dengang.

du kan bruge i stedet, eller resisor en aktuel generator, den enkle måde er et deppletion n MOSFET med en modstand. / / A

Hej tak for svarene. penrico -> Nå kondensator er ofcause en måde at løse det, men jeg er lidt usikker, hvis fase grad er let nok at løse i software. Lige nu har jeg opped min modstande til 47k hver, jeg stadig får den afsløring, og så lidt forstærkere er tegnet nu. Så det ser ud til at være okay. aNdreiBuuu-> lyder meget interessant, ville du tankerne at fortælle mere om denne metode?

aNdreiBuu-> Mange tak for clarifacation, det er en rigtig flot kredsløb. Og det vil super nyttig i nogle fremtidige projekter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back