Zigbee eller CC2500??

• Thread starter Jigar 4 Electronics
  • Start date
J

Jigar 4 Electronics

Guest
Hej venner, mine krav er en trådløs kanal (for datatransmission) på næsten 800 m rækkevidde. ved Line of Sight. Jeg har to valg: 1. er Xbee - Pro: 2. Er CC2500 (model 3403): Ved denne valgmulighed jeg har to helt forskellige kilder til at købe produktet 1) Fra (Sunrom Technologies) Rs. 1850 / - 2) Fra Vega Robokit (uden antenne): Rs. 800 / -: Så jeg forveksler hvad er der der gør en forskel på Rs.1050 / - for det samme produkt. Efter visning af dataarket i CC2500 fra sunrom teknologier ( http://www.sunrom.com/files/3403-datasheet.pdf ) Jeg kommer til at vide, at de yder en antenne. Så mit Que. er ude af over 3 option hvad skal jeg use.Which er bedre at bruge for mig?? Please Help. Kan jeg købe CC2500 uden antenne (i Rs.800 / -) for rækkevidde 800m (minimum). Du vejlede med hensyn til alle aspekter, jeg mener om brugen af ​​modulet med ARM7. Tak for din tid.

Køb CC2500 fra Vega til Rs. 800. Antennen og-leder vil ikke koste mere end Rs. 200 (for 5dBi 2.4GHz Rubber Duck antenne) + Rs. 100 (kabel montering (SMA (F) til UFL / IPEX)), som er nødvendig for dig at oprette forbindelse fra antenne til dit modul. Du kan sende mig en PM om dette, og vi kan støtte dig på din antenne krav. (Lambdoid Wireless Communications, Bangalore).

Jeg bruger XBee PRO og er nødt til at beskrive en bestemt ting: XBee PRO (868 MHz) chip giver kun 10% af tiden gennemsnittet for transmission. Det evaluerer sin egen sendetid i løbet af cirka 20 minutters periode, og hvis for denne periode totale transmission overstiger 10%, det bare kæft, og det er alt. Genstart er påkrævet. Strømmen er op til 25 dBm, men denne virkning forekommer ved 0 dBm også. Jeg arbejder på den måde, som anmodningen (som er kortere) - og svaret (som er længere). Og hvis denne cykliske dataudveksling er ofte nok, besvarer enheden altid lukker op i cirka 20 minutter. Jeg ved ikke hvor omkring 2,4 GHz moduler XBee, kan være den samme? Må ikke være? Hvis denne tilstand ikke passer til dine behov mere opmærksomme på CC2500

XBee PRO (868 MHz) chip giver kun 10% af tiden gennemsnittet for transmission. Det evaluerer sin egen sendetid i løbet af cirka 20 minutters periode, og hvis for denne periode totale transmission overstiger 10%, det bare kæft, og det er alt. Genstart påkrævet.
Tak for at dele oplevelsen Mityan, men jeg har ikke få ovenstående linje. Kan du uddybe det please?

Indretningen med XBee modulet modtager anmodningen via trådløse kanal. Derefter transmitterer svaret. Overførslen af ​​bestemte bytes af data tager tid T, ms. Der er en kontinuerlig polling - N gange i 20 minutter. Hvis N * T overstiger 2 min. (10%) indretningerne lige standser svare i løbet af trådløs kanal. For at genoptage transmissionen vi bør fastsætte et niveau på sin RST ben eller send en AT-kommando. Vi har lige udløse strømforsyningen. Jo højere sats for at foretage polling jo hurtigere vil det lukke op. Og det er ikke relateret til TX-styrke, opvarmning af noget andet.

Jeg tror, ​​du kan bruge CC2500 med [color = "# FF0000"] 9dBi [/color] 2.4GHz Rubber Duck Antenne [color = "# FF0000"] på begge sider [/color] af transceivere for god kommunikation resultat. Eller du kan gøre din onw antenne som denne. http://www.digdice.com/24ghz-yagi-antenna-for-wifi-using-single-sided-pcb-board/~~V

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back