Zigbee

D

danasii

Guest
Er der nogen har erfaring med at arbejde med de CC2420ZDK (CC2420 chip Atmel atmega 128 mikro-controller)?

Development Kit leveres med eksempelkode for simpel kommunikation mellem to enheder.Jeg forsøger at opbygge et mesh-netværk.Kan nogen give mig nogle retning?

Også, Er der nogen har brugt "Figur 8 Wireless ZigBee Software Development Suite" fra figur 8?Betyder det håndtere netkontrol til flere knudepunkter?

Tak.

Jeg har arbejdet med CC2430DK og det var fint.

cc2430ZDK var lidt dyrt for mig, jeg tror det chipcon supportteam vil hjælpe dig.

Og så vidt jeg ved, de gør støtte mesh netværk.

Vil du vide, om der er en gratis / opladet lib for mesh netværk?

Eller enhver reference / algoritme til at udføre flere node netværk?

Tak

Hej Jeg arbejder også på Zigbee.Tidligere har jeg også besluttet at arbejde på TI CC2420/2430.Men stakken, Software for Mesh-netværk er ikke frit tilgængelige for TI.og en ting mere er Tilgængelighed af IC!TI er ikke længere leverer cc2430 indtil udgangen af dette år.Også den tidligere version af TI/figure8 stack var fuld af fejl, de arbejder på det og det nye stack vil snart foreligge.Jeg arbejder på Freescale MC13191 zigbee chips.De giver glimrende støtte til software samt hardware udvikling.Zigbee Stack, SMAC blød, netværk, software er frit tilgængelig fra freescale.Bare tjek om tilgængeligheden af ICS fra TI.

Jeg tror, det er.

Den follwoing oplysninger er baseret på en enhed der kører Zigbee-subset/IEEE 802.15.4 trådløse stack,
som er opkaldt MSSTATE_LRWPAN.Version 0.1 af stakken yder støtte til koordinator / router / RFD knudepunkter, træ rejsen direkte beskeder, og indirekte messaging bruger statisk bindende.

Den enkleste mulige program til en koordinator node er at danne netværk og derefter indtaste en uendelig løkke, der kører stakken ved at kalde apsFSM ().Routere kan også gøres til at tilslutte sig netværket, derefter køre stakken.Selv kører stakken, pakkerne vil blive sendt automatisk gennem denne særlige enhed.Hvis din ansøgning er beregnet til at køre på en koordinator, så de LRWPAN_COORDINATOR præprocessor definition skal defineres i projektet IDE fil.Hvis din ansøgning er beregnet til at køre på en router, så det LRWPAN_ROUTER præprocessor definition skal defineres i projektet IDE fil.Hvis ingen af disse er defineret, så ansøgningen er antages at være kører på en RFD node.Forskellene mellem de tre node typer er:
Koordinator: former nettet via aplFormNetwork (), har en kort adresse på 0, ruter pakker og håndtag indirekte besked refleksion.Andre noder kan tilmelde koordinatoren node som nabo.Bruger-applikationer kan køre på en koordinator node, men hvis netværket trafik er for tung, kan interferere med koordinator s stakken funktioner routing og indirekte besked refleksion.Der er kun én koordinator knudepunkt i netværket.
Router: indmeldelse i et netværk via aplJoinNetwork (), har en kort adresse tildelt af dets moderselskab, og ruter pakker.Andre noder kan tilslutte en router node som nabo.Bruger-applikationer kan køre på en router node, men hvis netværket trafik er for tung, kan interferere med router s evne til at route pakker.Der kan være flere router knudepunkter i nettet.
RFD: indmeldelse i et netværk via aplJoinNetwork (), har en kort adresse tildelt af dets moderselskab.En RFD node stak s funktion kun sender og modtager pakker for brugeren s ansøgning stakken har ingen andre opgaver (undtagen for håndtering af beskeder til Zigbee Zero slutpunktsmapperen enhed, som er rigtigt for alle knudepunkter).Kontakt Chipcon for mere info.

Did you guys se dette? Hvis det ikke er nok,
skal du kontakte chipcon støtte.

For mit freescale MC1319 baseret Zigbee stjerne netværk, jeg behøver kun en koordinator og flere End Devices.Så skal jeg bruge for fuld Zigbee stakken og nogle komplicerede MAC gennemførelsen software til det??Jeg spurgte til freescale, de får at vide, at de n / w witout Routere kan gennemføres ved hjælp af kun en del af den komplicerede Stack.De dont nødt til at bruge hele protokol stakken.Er det så?

Jeg tror, det er.Jeg har også brugt en del af stakken, og det virkede fint.Af den måde, hvad er dette freescale MC1319.

Hey jeg fortalt dig tidligere, at cc2430 chip er ikke længere tilgængelig fra TI.De HAV 3000 ordrer verserende og de vil genopbygge det, som det var at have bugs før.chippen vil ikke være tilgængelige indtil udgangen af september 2007.Så jeg har besluttet at arbejde på Freescale Zigbee chips.

Jeg troede, at det vil hjælpe dig
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Må man have yderligere docs eller eksempelkode til dette projekt?(CC2420 & ATmega128)

Tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back